Política

Estats Units

Desestimen la demanda de Trump contra Hillary Clinton

L’expresident acusava la seva antiga rival demòcrata de “conspirar” durant la campanya electoral de 2016 per relacionar-lo amb Rússia

El jutge considera que el magnat volia aprofitar el cas per promoure un manifest polític

Un jutge fede­ral de Flo­rida, als Estats Units d’Amèrica (EUA) ha deses­ti­mat una demanda de l’expre­si­dent Donald Trump con­tra la seva antiga rival, Hillary Clin­ton, i el Comitè Naci­o­nal Demòcrata (DNC), als quals va acu­sar de cons­pi­rar durant la cam­pa­nya elec­to­ral del 2016 per fer creure a l’elec­to­rat que tenia vin­cles amb Rússia.

El magis­trat del dis­tricte sud de Flo­rida Donald Midd­le­bro­oks ha argu­men­tat en la seva decisió que “la majo­ria de les recla­ma­ci­ons del deman­dant no només man­quen de suport de cap auto­ri­tat legal, sinó que estan clara­ment exclo­ses per un pre­ce­dent vin­cu­lant”.

L’expre­si­dent Donald Trump va pre­sen­tar la demanda, en la qual va incloure també fun­ci­o­na­ris i ins­ti­tu­ci­ons, el pas­sat mes de març. El repu­blicà va al·legar que Clin­ton, la seva ofi­cina de cam­pa­nya i fins i tot  l’exdi­rec­tor de l’FBI James Comey, entre d’altres, “van cons­pi­rar mali­ci­o­sa­ment per tei­xir una nar­ra­tiva falsa”.

“La trama va ser con­ce­buda, coor­di­nada i duta a terme per fun­ci­o­na­ris d’alt nivell en la cam­pa­nya Clin­ton i el DNC”, van afir­mar els advo­cats de Trump. Segons ells, l’“atac de múlti­ples fronts” bus­cava “difa­mar públi­ca­ment” el seu cli­ent “ins­ti­gant un fre­nesí mediàtic”.

El magis­trat Midd­le­bro­oks asse­nyala en el seu escrit, pre­sen­tat a la cort dijous i del qual aquest diven­dres es fan ressò mit­jans locals, que amb la seva demanda l’expre­si­dent “intenta fer osten­tació d’un mani­fest polític de dues-cen­tes pàgines que esbossa les seves quei­xes con­tra aquells que se li han opo­sat, i aquesta Cort està no és el fòrum apro­piat”.

Alina Habba, advo­cada de l’expre­si­dent, s’ha mos­trat en des­a­cord amb els argu­ments del jutge i ha avançat que apel·laran la decisió, segons recull el mitjà digi­tal Axios. “No només està far­cit d’inter­pre­ta­ci­ons errònies de la llei, sinó que ignora les nom­bro­ses inves­ti­ga­ci­ons gover­na­men­tals inde­pen­dents que cor­ro­bo­ren la nos­tra afir­mació”, ha afir­mat Habba.

La decisió del jutge es coneix el mateix dia que el depar­ta­ment de Justícia dels EUA ha anun­ciat que apel·larà con­tra la decisió d’una jut­gessa fede­ral d’accep­tar el nome­na­ment d’un pèrit inde­pen­dent perquè revisi el mate­rial inter­vin­gut per l’FBI de la casa de l’expre­si­dent a Flo­rida.

La fis­ca­lia ha dema­nat a la magis­trada del dis­tricte sud de Flo­rida Aileen Can­non que sus­pen­gui la direc­tiva que pro­hi­beix als inves­ti­ga­dors con­ti­nuar revi­sant els docu­ments con­fis­cats a Mar-a-Lago, a Palm Beach, men­tre la decisió segueix el seu curs davant d’un tri­bu­nal fede­ral d’apel·laci­ons amb seu a Atlanta (Geòrgia).

Els advo­cats del depar­ta­ment de Justícia, si es manté l’ordre judi­cial “el govern i el públic també pati­ran un dany irre­pa­ra­ble per la demora inde­guda en la inves­ti­gació cri­mi­nal”. Al seu parer, la decisió ha atu­rat de manera tem­po­ral aspec­tes cen­trals de la seva inves­ti­gació cri­mi­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.