Opinió

La importància de la tecnologia en el benestar

Els treballadors que estan prosperant en les cinc dimensions del benestar –trajectòria, financera, social, comunitària i de salut–, perden menys dies de feina, aconsegueixen més satisfacció dels clients, resolen els problemes amb més facilitat i aconsegueixen adaptar-se als canvis més ràpidament

“El nostre benestar resulta de la combinació de la passió pel que fem cada dia, la qualitat de les nostres relacions, la seguretat de les nostres finances, la nostra fortalesa física i l’orgull que sentim per la nostra contribució a la comunitat.” (Gallup)

L’interès sobre com crear una cultura del benestar a les organitzacions està en expansió. Per això hem de començar per l’inici: amb el significat de cultura. La paraula cultura té la mateixa arrel que la paraula cultivar. Estenent la metàfora de l’agricultura, l’objectiu és aconseguir una cultura del benestar i, per aquest motiu, és important preparar el terreny per plantar les llavors d’un conjunt de sistemes complexos, alimentar-les amb feedback constant de les nostres persones, fer-les créixer, florir i gaudir dels seus fruits.

Quan la cultura del benestar està lligada a l’estratègia d’employer experience i d’employer branding de l’empresa, i es creen polítiques i accions que desenvolupen experiències vitals per als empleats, és quan aconseguim generar un vincle emocional amb l’empresa. Crear una experiència de l’empleat coherent millora el rendiment individual, l’equip i el negoci.

Gallup i altres estudis destaquen que els treballadors que estan prosperant en les cinc dimensions del benestar -trajectòria, financera, social, comunitària i de salut-, perden menys dies de feina, aconsegueixen més satisfacció dels clients, resolen els problemes amb més facilitat i aconsegueixen adaptar-se als canvis més ràpidament que els empleats que només estan prosperant en una de les dimensions.

Què pot fer l’empresa per facilitar el benestar de les seves persones en les cinc dimensions? A continuació donem alguns exemples:

• Trajectòria: acompanyar en el disseny del pla de carrera. Proporcionar eines per conèixer-se i formar-se en les seves soft skills i hard skills, així com facilitar l’accés a formacions específiques per al seu perfil i posició.

• Financera: oferir retribucions flexibles i variables, posar en valor els beneficis socials actuals, descomptes, plans de jubilació, salaris adequats i transparents, eliminar la bretxa de gènere, etc.

• Social: oferir flexibilitat horària, de vestimenta, augment de dies per maternitat/paternitat, plataformes de reconeixement, plataformes de networking, serveis i programes de conciliació de la vida personal i professional, espais d’intercanvi de coneixements, etc.

• Comunitària: donar suport a accions socialment responsables i solidàries, serveis de salut per a les famílies, aportar coneixements sobre l’especialitat de l’empresa a la societat i a la seva comunitat, etc.

• Salut: facilitar entorns saludables (menjador, màquines expenedores, sala de descans, espais col·laboratius i inspiracionals...), serveis i esdeveniments formatius puntuals o continus (workshops, programes d’acompanyament educatiu...), el portal de benestar com a canal de comunicació, etc.

El futur de les plataformes de benestar.

Les noves polítiques de treball híbrid post-covid han creat desafiaments a totes les companyies en l’àmbit mundial, sobretot en la recerca de noves maneres de comunicar per arribar a tots els treballadors i fomentar la cohesió d’equips a distància.

Pel que fa als programes de benestar que amb anterioritat a la covid-19 es feien, majoritàriament, en format presencial, ara –amb la nova manera de treballar híbrida– és més necessària que mai una tecnologia que ha de posar en valor i oferir les mateixes oportunitats de participació a tots els treballadors. Per aquest motiu, moltes empreses escullen plataformes de benestar que els permetin centralitzar en una única eina tots els programes i serveis que l’empresa ofereix, per tal de poder gestionar programes globals i deslocalitzats en totes les seves seus nacionals i/o internacionals de manera integral i personalitzada.

Els equips directius més influents del món reconeixen que incideixen en el benestar dels empleats cada dia, per bé o per mal, i tenen la missió de millorar les seves vides, no només el seu acompliment. A més, millorar el benestar de les persones té un impacte directe en la resta d’objectius empresarials: augment del compromís, retenció del talent, sentiment de pertinença i satisfacció, disminució de l’absentisme i un millor clima laboral. Les persones més compromeses, felices i saludables generen empreses saludables i rendibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.