Serveis

Regne Unit

British Airways cancel·la una quarantena de vols a l’aeroport de Heathrow

Un problema informàtic ja va obligar ahir a suspendre una vuitantena de vols

La incidència coincideix amb l’inici de les vacances escolars de finals de maig al Regne Unit

La com­pa­nyia Bri­tish Airways (BA) ha can­cel·lat aquest diven­dres més d’una qua­ran­tena de vols (42) amb ori­gen o des­ti­nació a l’aero­port lon­di­nenc de Heath­row com a con­seqüència d’un pro­blema informàtic. L’ava­ria es va pro­duir ahir dijous i ja va obli­gar a can­cel·lar una vui­tan­tena de vols.

“Tot i que la gran majo­ria dels nos­tres vols con­ti­nuen ope­rant avui, n’hem can­cel·lat alguns de curta distància des de Heath­row per l’efecte del pro­blema tècnic que vam expe­ri­men­tar ahir”, ha expli­cat l’aerolínia de ban­dera del Regne Unit. Segons expli­quen mit­jans britànics, el pro­blema afec­ta­ria el sis­tema informàtic que con­trola tota l’ope­ra­tiva de la com­pa­nyia, des de les dades dels pas­sat­gers fins al des­patx de les aero­naus.

Al vol­tant de 16.000 viat­gers han resul­tat afec­tats fins ara. Bri­tish Airways ha reco­ma­nat als pas­sat­gers que veri­fi­quin l’estat dels seus vols abans d’anar a l’aero­port. Els afec­tats per vols can­cel·lats tenen dret a repro­gra­mar el vol o a rebre un reem­bor­sa­ment.

La incidència coin­ci­deix amb l’inici de les vacan­ces esco­lars de finals de maig, el dia amb més trànsit aeri al Regne Unit des del 2019, abans de la pandèmia. La com­pa­nyia ha patit en els últims anys un seguit de pro­ble­mes informàtics, com el que es va pro­duir poc abans de les vacan­ces de Nadal de 2022.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.