Happy Scribe adopta ChatGPT en la seva eina de transcripció
En sis anys, ha consolidat una comunitat de 5 milions d’usuaris
Happy Scribe, la plataforma de transcripció d’àudio a la qual els seus 300.000 usuaris mensuals ja consideren una eina indispensable, vol fer un pas més enllà, i acaba de llançar una nova funció, AI Assist, que integra els algorismes d’aprenentatge automàtic del ChatGPT per oferir noves funcionalitats, com ara resums, actes de reunions o convertir una entrevista en àudio en un article escrit.
Com explica Marc Assens, cofundador de l’empresa amb André Bastié, “la integració de ChatGPT permet guanyar en l’automatització del procés, i a banda de permetre fer més coses, com ara la síntesi dels punts més importants del material escrit, es poden fer patrons en recerca qualitativa d’usuaris”. AI Assist, disponible en català, castellà, anglès, francès i italià, pot redactar entrades de bloc, generar correus electrònics o interrogar sobre qualsevol tema, a més de fer cerques semàntiques i localitzar moments en què es parla d’un tema concret. En aquest camí per oferir nous serveis, es proposen integrar Happy Scribe “en xarxes socials basades en vídeo com Vimeo i YouTube per oferir subtítols en diversos idiomes”. Tot cobejant guanyar en volum d’usuaris, Happy Scribe, amb més de 5 milions d’usuaris a tot el món, té com a projecte oferir plans gratuïts, la qual cosa que els donaria molta massa crítica i mantindrien els plans d’empresa, de pagament. Fins ara, Happy Scribe ha ofert dos serveis de transcripció: un d’automàtic de 20 cèntims per minut i una altre de professional per 2,24 euros, disponible per contractes per volum. Tot partint de l’algorisme de Google, amb el Temps Happy Scribe en va desenvolupar un de propi que des de la plataforma de l’app automatitza transcripció, subtítols i traducció en més de 80 idiomes i dialectes i 120 accents. Conferències, pòdcasts, àudios, vídeos i altres suports d’àudio poden esdevenir text amb una precisió entre el 85 i el 99%.
Com diu Assens, “aquesta precisió s’ha fonamentat en les correccions que fan els usuaris, que l’algoritme adopta”. Ara mateix el seu conjunt de dades de transcripció és dels de més grandària del món, tot superant, per exemple, el Common Voice, de Mozilla. L’empresa barcelonina ha anat creixent a partir dels recursos propis, fins a assolir un volum de negoci que ja s’enfila fins als 5 milions d’euros. “L’escenari ideal és créixer sense inversió aliena, però si en necessitem ens ho podríem replantejar.” Amb més de 5 milions d’usuaris escampats arreu del món, principalment a Europa i els EUA, Assens no descarta en un futur “obrir una delegació a Nova York, cosa que ens permetria vendre a grans empreses dels Estats Units”.
Per a Happy Scribe, a banda de captar finançament, és més important detectar el talent i incorporar-lo: “El nostre veritable coll d’ampolla és trobar gent de talent, perquè hi ha molt pocs enginyers amb el perfil que busquem. Això sí, quan els trobem no dubten a sumar-se a Happy Scribe.” L’empresa barcelonina ha fitxat professionals procedents de tecnològiques com Airbnb, Google, King, Spotify i Combinator. Entre la vintena de professionals que formen l’equip, hi ha dissenyadors, enginyers informàtics, especialistes en intel·ligència artificial, product managers o lingüistes. Entre els milions d’usuaris i clients, trobem noms distingits que han fet una valuosa tasca de prescripció, com el Parlament de Catalunya, la Generalitat, la BBC, les Nacions Unides, Forbes, Spotify, The Power MBA, Gómez-Acebo, Pombo o Founders.