Empreses

Happy Scribe adopta ChatGPT en la seva eina de transcripció

En sis anys, ha consolidat una comunitat de 5 milions d’usuaris

L’app automatitza la transcripció en més de 80 idiomes i dialectes i 120 accents

Happy Scribe, la pla­ta­forma de trans­cripció d’àudio a la qual els seus 300.000 usu­a­ris men­su­als ja con­si­de­ren una eina indis­pen­sa­ble, vol fer un pas més enllà, i acaba de llançar una nova funció, AI Assist, que inte­gra els algo­ris­mes d’apre­nen­tatge automàtic del ChatGPT per ofe­rir noves fun­ci­o­na­li­tats, com ara resums, actes de reu­ni­ons o con­ver­tir una entre­vista en àudio en un arti­cle escrit.

Com explica Marc Assens, cofun­da­dor de l’empresa amb André Bastié, “la inte­gració de ChatGPT per­met gua­nyar en l’auto­ma­tit­zació del procés, i a banda de per­me­tre fer més coses, com ara la síntesi dels punts més impor­tants del mate­rial escrit, es poden fer patrons en recerca qua­li­ta­tiva d’usu­a­ris”. AI Assist, dis­po­ni­ble en català, cas­tellà, anglès, francès i italià, pot redac­tar entra­des de bloc, gene­rar cor­reus electrònics o inter­ro­gar sobre qual­se­vol tema, a més de fer cer­ques semànti­ques i loca­lit­zar moments en què es parla d’un tema con­cret. En aquest camí per ofe­rir nous ser­veis, es pro­po­sen inte­grar Happy Scribe “en xar­xes soci­als basa­des en vídeo com Vimeo i You­Tube per ofe­rir subtítols en diver­sos idi­o­mes”. Tot cobe­jant gua­nyar en volum d’usu­a­ris, Happy Scribe, amb més de 5 mili­ons d’usu­a­ris a tot el món, té com a pro­jecte ofe­rir plans gratuïts, la qual cosa que els dona­ria molta massa crítica i man­tin­drien els plans d’empresa, de paga­ment. Fins ara, Happy Scribe ha ofert dos ser­veis de trans­cripció: un d’automàtic de 20 cèntims per minut i una altre de pro­fes­si­o­nal per 2,24 euros, dis­po­ni­ble per con­trac­tes per volum. Tot par­tint de l’algo­risme de Goo­gle, amb el Temps Happy Scribe en va desen­vo­lu­par un de propi que des de la pla­ta­forma de l’app auto­ma­titza trans­cripció, subtítols i tra­ducció en més de 80 idi­o­mes i dia­lec­tes i 120 accents. Con­ferències, pòdcasts, àudios, vídeos i altres suports d’àudio poden esde­ve­nir text amb una pre­cisió entre el 85 i el 99%.

Com diu Assens, “aquesta pre­cisió s’ha fona­men­tat en les cor­rec­ci­ons que fan els usu­a­ris, que l’algo­ritme adopta”. Ara mateix el seu con­junt de dades de trans­cripció és dels de més grandària del món, tot superant, per exem­ple, el Com­mon Voice, de Mozi­lla. L’empresa bar­ce­lo­nina ha anat crei­xent a par­tir dels recur­sos pro­pis, fins a asso­lir un volum de negoci que ja s’enfila fins als 5 mili­ons d’euros. “L’esce­nari ideal és créixer sense inversió ali­ena, però si en neces­si­tem ens ho podríem replan­te­jar.” Amb més de 5 mili­ons d’usu­a­ris escam­pats arreu del món, prin­ci­pal­ment a Europa i els EUA, Assens no des­carta en un futur “obrir una dele­gació a Nova York, cosa que ens per­me­tria ven­dre a grans empre­ses dels Estats Units”.

Per a Happy Scribe, a banda de cap­tar finançament, és més impor­tant detec­tar el talent i incor­po­rar-lo: “El nos­tre veri­ta­ble coll d’ampo­lla és tro­bar gent de talent, perquè hi ha molt pocs engi­nyers amb el per­fil que bus­quem. Això sí, quan els tro­bem no dub­ten a sumar-se a Happy Scribe.” L’empresa bar­ce­lo­nina ha fit­xat pro­fes­si­o­nals pro­ce­dents de tec­nològiques com Airbnb, Goo­gle, King, Spo­tify i Com­bi­na­tor. Entre la vin­tena de pro­fes­si­o­nals que for­men l’equip, hi ha dis­se­nya­dors, engi­nyers informàtics, espe­ci­a­lis­tes en intel·ligència arti­fi­cial, pro­duct mana­gers o lingüistes. Entre els mili­ons d’usu­a­ris i cli­ents, tro­bem noms dis­tin­gits que han fet una valu­osa tasca de pres­cripció, com el Par­la­ment de Cata­lu­nya, la Gene­ra­li­tat, la BBC, les Naci­ons Uni­des, For­bes, Spo­tify, The Power MBA, Gómez-Acebo, Pombo o Foun­ders.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.