Gran angular

Serveis místics a l’esfera digital

2.000 milions d’euros és el volum del mercat dels serveis místics a l’Estat, on ocupa més de 100.000 persones

En el deler d’asso­lir una via d’auto­ex­plo­tació i de crei­xe­ment per­so­nal, en els dar­rers temps la demanda de ser­veis místics com l’astro­lo­gia, la nume­ro­lo­gia, la medi­tació i la cana­lit­zació, entre d’altres, ha gua­nyat volada fins al punt de fer el salt a l’esfera digi­tal, cosa que encara els ha donat més acces­si­bi­li­tat.

Com explica Reyes Pont, CEO de Miis­tico, market­place que con­necta pro­fes­si­o­nals de ser­veis místics amb cli­ents, tot i que intuïtiva­ment podríem pen­sar que aquesta experiència ha de ser necessària­ment pre­sen­cial, el cert és que “la gent apre­cia més el medi digi­tal, ja que la sessió, per­so­na­lit­zada, la pot fer des del seu entorn propi, i així perd la port d’anar a un espai aliè i, a més, la pot gra­var”. Nogens­menys impor­tant és l’efecte xarxa: un usu­ari euro­peu pot dema­nar el ser­vei d’algú que l’ofe­reix des del con­ti­nent nord-ame­ricà, per exem­ple.

Pont des­taca l’auge que està regis­trant l’astro­lo­gia, atès que “ofe­reix pers­pec­ti­ves i con­sells sobre opor­tu­ni­tats i des­a­fi­a­ments que cal afron­tar”, i és pre­vi­si­ble que en la seva versió en línia vagi aug­men­tant pro­gres­si­va­ment. Segons dades de Sen­sor Tower Store Inte­lli­gence, el crei­xe­ment d’usu­a­ris actius per mes a les prin­ci­pals apli­ca­ci­ons d’astro­lo­gia és expo­nen­cial, fins al punt que van tri­pli­car la seva des­pesa entre els anys 2016 i 2019, en pas­sar de 7,7 mili­ons de dòlars el 2016 a 24 mili­ons qua­tre anys després, i la tendència segueix sent de crei­xe­ment.

Una atrac­tiva opor­tu­ni­tat d’inversió, com així ho mos­tren als EUA casos com Sanc­tu­ary i Co-star, apli­ca­ci­ons que donen con­sells d’astro­lo­gia dia­ris i que han acon­se­guit aixe­car molts diners en ron­des d’inversió.

El tarot i la carta astral són les dues experiències més sol·lici­ta­des, però de mica en mica n’estan arros­se­gant d’altres, com ara la nume­ro­lo­gia, la cana­lit­zació o el xama­nisme.

Cal des­men­tir alguns mites al vol­tant de quin és el per­fil de cli­ent dels ser­veis místics. Per influència del que ha vist a la tele­visió, hom acos­tuma a pen­sar que l’usu­ari tipus és una dona gran, sola, que neces­sita algú que se l’escolti. Reyes Pont diu que de cap manera és així: “El 90% dels usu­a­ris són dones de 28 a 55 anys, mol­tes de les quals ocu­pen una posició de lide­ratge en la seva pro­fessió.” En la reflexió sobre el gènere, diu que “són les dones les que més sol·lici­ten ser­veis místics perquè tenen més tendència a l’anàlisi intros­pec­tiva, però ja comença a haver-hi una massa crítica d’homes que hi arri­ben, sovint a través de dones”.

Els ser­veis místics, com revela Reyes Pont, fins i tot són vis­tos per les empre­ses com una nova i inno­va­dora via per prac­ti­car el coac­hing. “Per can­viar les dinàmiques dels equips pro­fes­si­o­nals, ja comença a ser habi­tual que se cele­brin jor­na­des de tarot i nume­ro­lo­gia.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.