Economia

Granollers activa un pla per promoure el comerç urbà

D’acord amb el Pla Estratègic Granollers 2030 l’Ajuntament destinarà 80.000 euros a ajuts per a la creació de noves empreses

Un grup d’experts s’encarregarà de definir un pla de millora

Gra­no­llers s’ha pro­po­sat fomen­tar la seva capi­ta­li­tat econòmica. Un dels rep­tes del pro­jecte per a la pro­moció econòmica i comer­cial de la ciu­tat i del cen­tre històric és el foment de l’acti­vi­tat comer­cial sin­gu­lar i basada en la pro­xi­mi­tat. En aquesta línia, l’Ajun­ta­ment des­ti­narà 80.000 euros a ajuts per a la cre­ació de noves empre­ses. Els ajuts s’incre­men­ta­ran en el cas que l’acti­vi­tat sigui un comerç al detall, una coo­pe­ra­tiva o una pro­posta vin­cu­lada a la indústria cul­tu­ral i cre­a­tiva, també si s’ubica en un local buit comer­cial en planta baixa, dins la zona de bai­xes emis­si­ons (ZBE).

A Gra­no­llers gai­rebé el 90 % dels esta­bli­ments comer­ci­als es tro­ben dins de la trama urbana, fet que esdevé un fac­tor de cohesió social i con­tri­bu­eix a la mobi­li­tat sos­te­ni­ble. Segons les dar­re­res dades de l’Obser­va­tori dels Cen­tres Urbans de la Fun­dació Comerç Ciu­tadà, Gra­no­llers manté una bona salut comer­cial en el seu cen­tre històric. L’any 2023, amb un 87,7 % d’esta­bli­ments oberts, es va situar un 3,5 % per sobre de ciu­tats mit­ja­nes amb nuclis històrics amb con­cen­tració d’acti­vi­tat comer­cial simi­lar.

Un pla de millora

Un nou grup de tre­ball asses­sor for­mat per per­so­nes vin­cu­la­des a la ciu­tat, exper­tes en diver­sos àmbits ha estat l’encar­re­gat d’ana­lit­zar la situ­ació actual del nucli urbà . L’objec­tiu és defi­nir un pla de millora que inci­deixi en l’entorn urbà, en l’ocu­pació dels locals, en la diver­si­fi­cació de l’oferta i en l’acti­vi­tat cul­tu­ral i d’oci entorn l’illa de via­nants.

El grup d’experts està coor­di­nat per Ramon Daví; acti­vista social i cul­tu­ral i compta amb Ama­deu Bar­bany, que és empre­sari i boti­guer de ter­cera gene­ració i va coor­di­nar el Grup de Comerç del Pla Naci­o­nal de Valors de Cata­lu­nya; Víctor Font, empre­sari; Teresa Llo­bet, ges­tora cul­tu­ral; i Fina Jerez, pro­fes­sora i espe­ci­a­lista en matemàtiques finan­ce­res i comissària del Ter­cer Pla Estratègic Gra­no­llers 2030.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.