Gran angular

Informació especial

Impactar una marca en tres segons

La comunicació digital i també la tradicional amplien la visibilitat de l’empresa

La comu­ni­cació digi­tal ha emer­git com un dels pilars fona­men­tals per a l’èxit d’una empresa. En un món cada vegada més con­nec­tat, on la presència digi­tal és omni­pre­sent, la capa­ci­tat d’una empresa per arti­cu­lar i ges­ti­o­nar una estratègia de comu­ni­cació digi­tal efec­tiva és més que necessària.

En aques­tes línies m’agra­da­ria explo­rar la importància d’aquesta pràctica en el marc empre­sa­rial actual per fer-te veure com d’impor­tant i interes­sant és tre­ba­llar la comu­ni­cació, ja sigui de manera digi­tal, en pri­mer terme, o de manera tra­di­ci­o­nal.

En pri­mer lloc, la comu­ni­cació digi­tal ofe­reix a les empre­ses una pla­ta­forma per con­nec­tar-se direc­ta­ment amb el seu públic. T’ima­gi­nes poder apro­par el teu pro­ducte o ser­vei de manera directa, sense inter­me­di­a­ris, en qual­se­vol moment i en un sol clic? Sí, això és pos­si­ble a través de les xar­xes soci­als, els blocs cor­po­ra­tius i altres canals en línia. En aquests por­tals les empre­ses poden com­par­tir infor­mació relle­vant, pro­moure els seus pro­duc­tes i ser­veis i interac­tuar de manera imme­di­ata amb els cli­ents. Aquesta interacció directa no només crea un vin­cle fort entre l’empresa i els seus cli­ents, sinó que també per­met una retro­a­li­men­tació imme­di­ata que pot ser uti­lit­zada per millo­rar els pro­duc­tes i ser­veis o per ven­dre.

En segon lloc, cal tenir en compte que la comu­ni­cació digi­tal amplia la visi­bi­li­tat de l’empresa. Mit­jançant tècni­ques de SEO (que millo­ren la posició en cer­ca­dors com Goo­gle), publi­ci­tat digi­tal i altres estratègies de màrque­ting digi­tal, les empre­ses poden aug­men­tar la seva presència en línia i arri­bar a nous públics de manera efi­ci­ent.

Això és par­ti­cu­lar­ment impor­tant en un entorn on la com­petència és intensa i l’atenció dels con­su­mi­dors és un bé escàs. I més en els temps actu­als, en què l’atenció del con­su­mi­dor s’ha de cap­tar abans dels tres pri­mers segons. Et sem­bla com­pli­cat cap­tar l’atenció en només tres segons? Doncs sí, ho és. No t’enga­nya­rem. Però mit­jançant una comu­ni­cació digi­tal efec­tiva, amb paciència i inver­tint els recur­sos neces­sa­ris, les empre­ses poden des­ta­car-se dins un mar de soroll digi­tal i cap­tar l’atenció dels cli­ents poten­ci­als.

En ter­cer lloc, la comu­ni­cació digi­tal ofe­reix a les empre­ses una opor­tu­ni­tat única per cons­truir i ges­ti­o­nar la seva repu­tació en línia. En un món on les opi­ni­ons dels cli­ents es poden difon­dre ràpida­ment a través de les xar­xes soci­als i altres pla­ta­for­mes, és essen­cial per a les empre­ses moni­to­rar i res­pon­dre de manera pro­ac­tiva a les opi­ni­ons dels cli­ents. I és que saber ges­ti­o­nar cor­rec­ta­ment la repu­tació digi­tal per­met a les empre­ses pro­te­gir la seva imatge de marca i miti­gar els pos­si­bles danys cau­sats per comen­ta­ris nega­tius o crítiques injus­ti­fi­ca­des.

Final­ment, la comu­ni­cació digi­tal per­met a les empre­ses adap­tar-se i evo­lu­ci­o­nar en un entorn empre­sa­rial can­vi­ant. Amb l’apa­rició cons­tant de noves tendències, cal que les empre­ses esti­guin al cor­rent dels últims desen­vo­lu­pa­ments i ajus­tin la seva estratègia de comu­ni­cació per adap­tar-s’hi. Aque­lles empre­ses que s’adap­tin ràpida­ment als can­vis del mer­cat i adop­tin les últi­mes tendències en comu­ni­cació digi­tal tin­dran un clar avan­tatge com­pe­ti­tiu sobre aque­lles que es que­din enrere.

Però també és impor­tant tenir cura i ser pre­sent en els canals més tra­di­ci­o­nals. No tot­hom viu immers en un món digi­tal i la publi­ci­tat tra­di­ci­o­nal i la premsa poden ser uns bons ali­ats. Cal tenir-los en compte.

En resum, des de con­nec­tar-se amb el públic fins a millo­rar la visi­bi­li­tat de la marca, pas­sant per cons­truir una repu­tació i adap­tar-se als can­vis del mer­cat, la comu­ni­cació ofe­reix una àmplia gamma d’avan­tat­ges per a les empre­ses que esti­guin dis­po­sa­des a apos­tar-hi i impul­sar la seva marca.

Sin­ce­ra­ment, crec que en un món cada vegada més digi­ta­lit­zat, la comu­ni­cació digi­tal és més que una opció, és una neces­si­tat per a les empre­ses que desit­gin pros­pe­rar i créixer en un entorn empre­sa­rial cada cop més pres­si­o­nat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.