Infraestructures

infraestructures

Paneque sobre Rodalies: “Busquem solucions amb urgència”

La consellera diu que no es notaran millores “evidents” en dos anys: “Ens hem trobat la casa amb moltes deficiències”

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Habi­tatge, i Tran­sició Ecològica, Sílvia Pane­que, ha asse­gu­rat que tre­ba­llen amb “urgència i cele­ri­tat” per nor­ma­lit­zar el ser­vei de trens “al més aviat pos­si­ble”, després d’una set­mana de com­pli­ca­ci­ons diàries. El dar­rer cas, el d’aquest diven­dres, que per una incidència a l’R2sud a Bell­vitge els pas­sat­gers atra­pats al com­boi, han hagut de ser eva­cu­ats per la via amb l’ajuda dels Mos­sos i els Bom­bers. Segons Pane­que, la xarxa pateix “un pro­blema claríssim que és la desac­tu­a­lit­zació de les infra­es­truc­tu­res” i els efec­tes de les noves inver­si­ons no es nota­ran fins d’aquí a dos anys com a mínim. “Ens hem tro­bat la casa amb mol­tes deficiències, ens hem tro­bat una casa on hem de fer mol­tes refor­mes”, ha dit en una entre­vista a ‘Cata­lu­nya Ràdio’.

Desin­versió de molts anys

Pane­que ha atribuït el caos a Roda­lies a l’acu­mu­lació de molts anys de “desin­versió” a la xarxa però també a la “certa renúncia dels Governs” ante­ri­ors de posar-se al davant del ser­vei. “La titu­la­ri­tat del ser­vei és del Govern i s’ha d’exer­cir”, ha dit Pane­que.

Segons la con­se­llera de Ter­ri­tori, en les últi­mes set­ma­nes hi ha hagut “bona pre­dis­po­sició” per part del Minis­teri de Trans­port, d’Adif i Renfe per solu­ci­o­nar les incidències al cor­re­dor sud, que s’ha posat en marxa després de sis mesos de tall per les obres al túnel de Roda de Berà. Pane­que ha asse­gu­rat que dels tres pro­ble­mes detec­tats ja se n’han solu­ci­o­nat dos i ara falta per arre­glar la comu­ni­cació entre els maqui­nis­tes i el cen­tre de con­trol.

La titu­lar de Ter­ri­tori ha negat que dar­rere les incidències hi hagi una “mà negra” dels tre­ba­lla­dors que són con­tra­ris a la cre­ació de l’empresa mixta Gene­ra­li­tat-Estat que ges­ti­o­narà part del ser­vei. Els emple­ats han con­vo­cat una vaga durant set dies de març i abril con­tra el traspàs, ja que temem que no es com­pleixi el com­promís de man­te­nir els drets labo­rals. “Ente­nem la inqui­e­tud, però el com­promís és ferm, tant pel traspàs, per l’empresa mixta com amb els drets labo­rals, ha dit. La con­se­llera ha admès que la pro­blemàtica a la xarxa de trens “no ha començat ni avui ni ahir sinó que és resul­tat de tenir una xarxa fer­roviària amb con­di­ci­ons fran­ca­ment millo­ra­bles i que calen inver­si­ons com la de Roda de Berà i les que que­den encara”, ha dit. En aquest sen­tit, ha deta­llat que les pro­blemàtiques i deficiències detec­ta­des en aques­tes obres aju­da­ran a enca­rar millor els tre­balls de des­do­bla­ment de l’R3, l’altra gran modi­fi­cació del ser­vei que ha d’ento­mar la xarxa.

Pane­que ha asse­gu­rat que entén la indig­nació dels usu­a­ris que “fa anys que tenen un ser­vei que no és l’ade­quat” però ha insis­tit que cal “posar-se del cos­tat de les solu­ci­ons”. Una de les pri­me­res millo­res que s’ento­ma­ran en el pla de mesu­res urgents, segons ha dit, és la d’ofe­rir infor­mació en temps real. “Un usu­ari pot enten­dre que un tren s’endar­re­reixi 15 minuts, però el que és difícil d’enten­dre al segle XXI és que no puguem donar infor­mació a temps real”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.