Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Paneque: “L’operador que gestiona Rodalies és Renfe i ha de continuar sent Renfe”

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Sílvia Pane­que, ha defen­sat l’acord a què han arri­bat el Minis­teri de Trans­ports, la Gene­ra­li­tat i els sin­di­cats majo­ri­ta­ris per des­con­vo­car la vaga que havia d’afec­tar Roda­lies aquest dilluns i durant sis jor­na­des més. “L’ope­ra­dor que ges­ti­ona Roda­lies és Renfe i ha de con­ti­nuar sent Renfe”, ha des­ta­cat la con­se­llera, segons recull l’ACN. “Fos quin fos el per­cen­tatge, això havia de ser així”, ha afe­git. Pane­que con­si­dera que el més relle­vant és que la gover­nança de l’ens ges­tor mixt es farà des de Cata­lu­nya. Sobre la situ­ació a la xarxa amb trens supri­mits des de pri­mera hora mal­grat la des­con­vo­catòria, la con­se­llera ha dema­nat “màxima cele­ri­tat” a Renfe i Adif perquè es pugui repren­dre el ser­vei amb nor­ma­li­tat.

En decla­ra­ci­ons fetes a Man­resa –en el marc de la pre­sen­tació de la pri­mera con­vo­catòria de reserva pública de solars a repre­sen­tants del món local de la Cata­lu­nya Cen­tral– Pane­que ha dit que amb l’acord a què es va arri­bar ’in extre­mis’ diu­menge només es resol una part del pro­blema que afecta Roda­lies i que impe­deix que aquells que volen aga­far el tren ho puguin fer “amb nor­ma­li­tat i pun­tu­a­li­tat”. “L’acord per­met avançar en la cons­ti­tució de l’empresa mixta, ja que es poden man­te­nir els drets labo­rals i soci­als dels tre­ba­lla­dors”, ha dit. Una altra part impor­tant per millo­rar el ser­vei, segons reco­neix, és l’estat de les infra­es­truc­tu­res, “de les quals els usu­a­ris es quei­xen, i amb raó”. “No és per bus­car cul­pa­bles i mirar enrere, però tenim el que tenim, unes infra­es­truc­tu­res clara­ment defi­ci­ents”, ha asse­nya­lat.

Segons la con­se­llera, cal posar sobre la taula que el sis­tema és “defi­ci­tari” i neces­sita inver­si­ons “on cal actuar”. També ha des­ta­cat que en aquests moments s’estan pro­duint 200 actu­a­ci­ons “a la vegada” per tal de millo­rar les infra­es­truc­tu­res. Lli­gat a la millora de les infra­es­truc­tu­res també hi ha un tre­ball en marxa per redac­tar un Pla de Roda­lies actu­a­lit­zat, “que ens doni un horitzó d’una xarxa amb bones infra­es­truc­tu­res” pel 2026-2030, ha dit Sílvia Pane­que.

La con­se­llera ha posat en valor el model de gover­nança del Port de Bar­ce­lona. “El poso d’exem­ple perquè és un model inqüesti­o­na­ble que es diri­geix i es ges­ti­ona des de la pro­xi­mi­tat, amb un pre­si­dent nome­nat pel Govern de la Gene­ra­li­tat”, ha asse­nya­lat. “Nosal­tres a més tin­drem un per­cen­tatge de l’acci­o­na­riat de l’empresa”, ha afe­git sense con­cre­tar exac­ta­ment quin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.