Opinió

Informació especial

No cal ser a totes les xarxes

La presència digital ha de ser estratègica, no té sentit si no es fa amb un objectiu clar

La clau és entendre a qui ens dirigim i on es troben els nostres clients potencials

Fa més de dues dècades, des del 4 de febrer del 2004, quan va néixer Facebook, que la comunicació digital forma part del nostre dia a dia.

Hem vist el naixement i l’evolució de les xarxes socials, i hem acompanyat marques i empreses en la seva adaptació a aquest entorn canviant. En aquell moment, la comunicació era totalment unidireccional: les empreses emetien un missatge a través d’un canal i esperaven impactar el màxim de persones possible. No existia una resposta immediata ni interacció. Ara, vint anys després, qualsevol missatge pot tenir una reacció immediata, i això canvia completament la manera de comunicar.

Una de les idees més esteses en el món digital és que cal ser present a totes les plataformes per arribar a més gent. Res més lluny de la realitat. La comunicació és una eina poderosa, però cal saber com fer-la servir. A l’antiguitat, el trobador es col·locava al centre de la plaça i llançava el seu missatge, independentment de si el públic se sentia interpel·lat o no. Aplicat a l’actualitat, aquesta estratègia seria un error. No totes les xarxes socials s’adapten a totes les empreses, ni totes les audiències estan distribuïdes equitativament per internet.

Posem un exemple: una empresa de productes industrials no trobarà gaire oportunitats a TikTok, mentre que una petita botiga d’artesania potser no necessita tenir presència a LinkedIn. La clau és entendre a qui ens dirigim i on es troben els nostres clients potencials. Cada plataforma té el seu llenguatge, el seu format i el seu públic. Instagram i TikTok destaquen pel contingut visual i dinàmic, mentre que LinkedIn és ideal per a la comunicació corporativa, estendre contingut i el networking professional. Facebook, tot i la seva pèrdua de popularitat entre els usuaris joves, encara és rellevant en alguns sectors, i X (Twitter) continua sent una eina potent per a la comunicació en temps real.

La presència digital ha de ser estratègica. Comunicar per comunicar no té sentit si no es fa amb un objectiu clar i continguts adequats. Abans d’obrir perfils a totes les xarxes, cal definir una estratègia basada en el coneixement del mercat, el públic objectiu i els objectius de negoci.

En comunicació, com en la vida, “menys és més”. I això és cert sempre que aquest “menys” sigui ben treballat i tingui un propòsit clar. Si estàs pensant a obrir nous canals per arribar a més públic, és una gran idea, però has d’assegurar-te que cada plataforma encaixa amb la teva estratègia. En molts casos, pot ser útil registrar el nom de la teva marca a diverses xarxes socials per protegir-lo, però això no implica que hagis d’estar actiu a totes elles.

Si vols optimitzar la teva presència digital i assegurar-te que estàs comunicant allà on realment importa, contacta amb nosaltres. A Lleal Tulsà t’ajudarem a definir l’estratègia més eficaç perquè la teva marca arribi al públic correcte, en el canal adequat i amb el missatge òptim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.