Ebro ampliarà 60.000 metres l’espai als terrenys de l’antiga Nissan
Goodman i Ebro Factory han firmat un preacord per ampliar en 60.000 metres quadrats l’espai que farà servir la companyia automobilística, que ha notat un creixement de vendes i que es prepara per a l’arribada dels models xinesos d’Omoda a finals d’any. La firma s’ha produït al Saló Internacional de la Logística (SIL) en un acte en el qual també s’ha presentat l’inici de la comercialització de l’espai logístic dels terrenys de l’antiga Nissan, anomenats ara Barcelona City Hub que gestiona Goodman com a guanyadora del concurs de reindustrialització. L’australiana invertirà més de 120 milions d’euros en dos anys i construirà la nau multiplanta més gran d’Europa, que tindrà 135.000 metres quadrats, i que espera generar 2.000 llocs de treball.
“Avui llancem oficialment la comercialització, hi ha clients que ja ens han anat preguntant i estem treballant alguns dels mòduls de la nau multiplanta. Esperem que en els pròxims mesos puguem anunciar un client”, ha dit el director de Goodman a Espanya, Ignacio Cuenca. L’objectiu és assolir entre 3 o 5 clients centrats sobretot en la logística portuària i d’última milla, aprofitant que està a dos quilòmetres del Port de Barcelona i a poc més de 20 minuts de zones densament poblades com la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
“Ara mateix no hi ha espai logístic disponible ni a la ZAL ni a la Zona Franca, per tant, creiem que aquest projecte que construirem podrà respondre a tots els clients que estan al Port i que volen ampliar, millorar o renovar les seves naus amb una nau d’última tecnologia”, ha dit Cuenca.
Goodman es va adjudicar formalment els terrenys del concurs de reindustrialització que es va obrir després que l’automobilística japonesa anunciés la seva marxa de Catalunya el maig del 2020, afectant 2.500 empleats de manera directa i 20.000 de forma indirecta. El concurs va finalitzar dos anys i mig després que es constituís la mesa, el febrer del 2023 amb l’adjudicació a Goodman i al seu soci industrial -el llavors hub d’electromobilitat i ara EV-Motors Ebro-.
Es va haver d’esperar encara un any més per l’acord amb el fabricant xinès Chery que blindava la fabricació de vehicles a la Zona Franca sota les marques d’Ebro i Omoda.
Ara, el fabricant de vehicles està notant una bona rebuda dels models s700, s800 i s400 i es prepara per augmentar la capacitat productiva. Per aquest motiu, el president d’EV Motors, Rafael Ruiz, ha firmat un preacord amb el director general de Goodman a Espanya, Ignacio Cuenca, per ampliar en 57.000 metres quadrats l’espai que fan servir, arribant als 319.700 metres quadrats en total. Aquest nou sòl es destinarà a usos logístics.
“Les vendes de la companyia estan caminant amb molt d’èxit i anant molt bé. Amb els últims híbrids i híbrids endollables, les vendes estan augmentant al ritme que esperàvem i, veient l’augment de vendes, hem d’anar planificant els espais del futur”, ha dit Ruiz.
L’empresa, que actualment dona feina a 800 treballadors, està funcionant a dos torns i preveu obrir-ne un tercer després de l’estiu. L’objectiu d’aquest any és arribar a una producció de 20.000 vehicles, tot i que té capacitat per a fer-ne 30.000. Alhora, la companyia està invertint 100 milions d’euros per incrementar-la fins als 100.000 cotxes més. En un futur, es planteja assolir els 150.000 vehicles fabricats a l’any.
En paral·lel han seguit els treballs per a la parcel·la logística que gestiona Goodman, que ja ha invertit 23 milions d’euros des de l’inici del projecte. La nau ’multinivell’ de 24 metres d’alçada que impulsa l’australiana (dues plantes de 10 metres cadascuna) es construirà sobre un espai de 94.000 metres quadrats, però n’ocuparà 135.000, aconseguint un estalvi de sòl del 30%. En aquest sentit, el director de Goodman a Espanya, Ignacio Cuenca, ha assegurat que el sòl és un “bé preuat” i que amb aquest projecte busquen solucions per reduir l’ocupació de l’espai.
La presentació ha comptat amb la presència del president del Govern, Salvador Illa, i del tinent d’alcaldia d’Economia de Barcelona, Jordi Valls, del delegat especial del govern espanyol a la Zona Franca, Pere Navarro, del llavors conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, del president d’EV-Motors Rafael Ruiz i del conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef.