Política

estat espanyol

El Suprem rebutja de retransmetre en directe la declaració de Cerdán

El magistrat Leopoldo Puente argumenta que és contrari a la legislació vigent

La defensa de l’exnúmero tres del PSOE havia sol·licitat que el seu testimoni es retransmetés en obert

El jutge Tribunal Suprem (TS) Leopoldo Puente, encarregat d’instruir la causa contra l’exsecretari d’Organització del PSOE Santos Cerdán, ha rebutjat que la seva declaració de dilluns vinent com a investigat sigui retransmesa en directe, com sol·licitava la defensa de l’exnúmero tres dels socialistes espanyols. El magistrat de la sala penal de l’alt tribunal espanyol argumenta que és una mesura incompatible amb la legislació vigent. En una interlocutòria, feta pública aquest divendres, l’instructor assenyala que la petició és clarament contrària a l’article 301 de la llei d’enjudiciament criminal, que estableix el caràcter reservat de les diligències del sumari fins que no s’obri el judici oral. De fet, admet que la mateixa defensa, que dirigeix l’advocat gironí Benet Salellas, reconeix aquesta contradicció. El magistrat Puente recorda que, a l’inici de la instrucció, es van filtrar a la premsa les tres primeres declaracions dels encausats. Per evitar-ne la difusió, es va decidir de no lliurar còpies dels enregistraments audiovisuals a les parts, i de conservar-les en una peça separada i catalogada com a informació delicada. Des d’aleshores, afegeix l’instructor, cap més declaració no ha transcendit públicament pel que fa a la gravació. Admet les contínues filtracions, sovint parcials, que es produeixen i lamenta que no hi hagi eines legals efectives per evitar-les o sancionar-les. “És un bon motiu de reflexió per al legislador”, afegeix.

Tot i això, rebutja de manera contundent que aquestes filtracions justifiquin mesures com la retransmissió en directe. “No es pot corregir una patologia amb una altra de més greu” ni es pot accedir a una petició que pretén que l’instructor “ignori la legislació vigent” incorrent en una conducta que “podria fins i tot tenir implicacions delictives”, avisa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.