Eines

Primer coneix-te, després ven-te

Marketyou posa a l'abast de candidats i empreses una prova en línia per medir les competències i aptituds dels sol·licitants de feina

El test detecta els punts forts i els punts a millorar de cada candidat

Per als prop de cinc milions de desocupats que hi ha a l'Estat espanyol, enviar un currículum a una oferta de feina s'ha convertit en un repte diari; en un repte perquè, d'ofertes n'arriben poques, però també perquè de respostes als currículums que s'envien, encara menys.

Es tracta d'un dels problemes del funcionament del sistema actual, i és que per cada procés de selecció que fa una empresa, el nombre d'aspirants pot superar amb facilitat el centenar, la qual cosa limita a poc més de 10 segons el temps que pot dedicar el seleccionador a cada curriculum vitae (CV), segons explica el director general de Marketyou, Pep Viladomat. “El problema és que moltes vegades la gent envia el seu currículum sense pensar en si té el perfil adient per a aquella feina”, hi afegeix.

S'envien sol·licituds indiscriminadament, en bona part, pel desconeixement que els candidats tenen sobre les seves aptituds. Aquest és el problema que volen solucionar a Marketyou a través d'una prova en línia, gratuïta i ràpida, en què es mesuren les competències principals del candidat, en altres paraules, per identificar els seus punts forts i aquells en què encara hi ha marge per millorar -que, en el cas dels espanyols, van molt lligats amb els idiomes i la mobilitat-. “Es tracta de fer accessible a tothom el procés de treball que fan servir els caçatalents amb els alts directius”, explica Capdevila. A Marketyou han desenvolupat aquesta eina al llarg d'un any llarg i, per fer-ho, ha disposat de l'assessorament de l'expert internacional i consultor de l'ONU en recursos humans Peter Saville. “Volíem fer un producte seriós i per això vam anar a buscar el líder mundial en la matèria”, diu Capdevila.

Els candidats també poden accedir a un índex d'ocupabilitat en què, a través de la valoració de les competències tangibles i intangibles de cadascú combinats amb les necessitats del mercat laboral en cada moment, se'ls atorgarà un valor de 0 a 100 en funció de les seves possibilitats de trobar feina.

Més de 10.000 candidats ja han fet el test de Marketyou, tot i que fa poc més de dos mesos que funciona. La firma també ofereix els seus serveis a empreses per tal d'ajudar-les en els seus processos de selecció. De moment ja han provat l'experiència amb empreses com La Caixa, Warner o Caramelo. “Els fem una preselecció de cinc currículums ajustats al perfil de cada plaça, amb la qual cosa els estalviem costos i temps i els ajudem a ser més eficients”, diu Capdevila.

L'altre gran mercat per a aquesta jove firma és el de la Universitat, i no només les escoles de negoci -el grup d'emprenedors de Marketyou ha compartit aules a ESADE i IESE- sinó també als centres públics. “Bolonya els obliga a avançar en la planificació de la carrera professional dels alumnes, però les universitats públiques no tenen recursos per a fer això”, explica l'emprenedor. Amb 200.000 graduats cada any al conjunt a l'Estat espanyol i un 45% d'atur entre els llicenciats, és fàcil entendre el profit d'aquesta eina. De moment Marketyou ja ha tancat converses amb 20 universitats públiques interessades a fer aquesta prova, tot i que caldrà esperar per veure'n l'aplicació pràctica perquè, com explica Capdevila, “amb aquests centres, tots els processos són llargs i burocràtics”.

Marketyou espera que podrà assolir aquest 2012 prop de 400.000 usuaris.

A la conquesta d'Amèrica

Els promotors de Marketyou tenen clar que el seu negoci és tan exportable com el talent i, per això, ja ultimen el seu aterratge a mercats nous. De moment, la prioritat implica posar un peu a l'Amèrica Llatina, on preveuen entrar primer per Mèxic. Per això, la firma ha obert una roda de finançament -la tercera des de la seva creació, el 2010- per tal obtenir fins a 3 milions d'euros.

A la companyia també preveuen obrir oficina a Londres aquest any com a un primer pas per saltar al mercat nord-americà. “El nostre sistema és sobretot potent en mercats madurs i en creixement”, explica Pep Viladomat, director general de la firma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.