Única font per a les peces elèctriques
Cyberall Group proveeix de material d'altres empreses 30 països amb menys cost i temps
Facturació
570.000 €
Treballadors
4
Any de fundació
2005
L'enginyer i empresari veneçolà Dangel Salazar (40 anys) distribueix des de Sant Cugat a més de 200 clients de 30 països d'arreu del món material elèctric, de control industrial i automatització de les principals marques del sector. La seva experiència en les àrees de màrqueting i vendes en empreses com ara Cutler Hammer i Schneider Electric li va servir per comprovar que hi havia un nínxol de mercat en països en vies de desenvolupament en la distribució de productes de grans multinacionals, ja que els terminis de lliurament de material eren molt llargs, sovint per culpa de transports fets per via marítima a gran escala i tràmits duaners molt feixucs. “Les demores podien arribar a setmanes perquè les cases matriu consolidaven les càrregues d'aquest tipus de productes lleugers amb els més pesants”, per fer més econòmic el transport en vaixells, explica Salazar.
Basat en tota aquesta experiència, va impulsar el març del 2005 un negoci familiar (home business) a les nits i els caps de setmana amb l'objectiu d'apropar-se als centres de producció i facilitar la distribució, amb molta més agilitat i menor cost, d'aquests productes elèctrics i electrònics a empreses d'arreu del món. I Salazar ho va fer després de deixar Veneçuela i establir l'empresa Cyberall Group a Sant Cugat amb un capital inicial de 3.006 euros. L'objectiu era substituir el tradicional tauler on els clients d'empreses elèctriques feien les seves comandes per un portal a internet que facilités la distribució del material de diferents fabricants. El web www.cyberallgroup.com és l'eina fonamental de l'empresa i des d'on rep les comandes, que arriben als clients en pocs dies perquè “en ser productes lleugers amb una bona relació entre pes i cost” s'envia per missatgeria exprés i per via aèria. I, a més, els clients poden agrupar comandes de diferents productes del centenar de proveïdors amb què treballen. És un avantatge per als clients i els fabricants, ja que els estalvia logística i temps, a més d'evitar aturades de producció per falta de material com ha passat algun cop, hi afegeix Salazar.
PROGRAMARI i web.
El principal mercat de Cyberall Group és l'Orient Mitjà, Àfrica i Sud-amèrica, on ven el 60% dels productes, però exporta a una trentena de països d'arreu del món. El 70% dels clients són distribuïdors de material que després revenen a l'usuari final; un 20% són indústries, i la resta, fabricants de maquinària. L'any passat van facturar 570.000 euros, que va significar un creixement del 25% respecte al 2011, i les estimacions que Salazar fa pel 2013 són arribar al milió d'euros, incrementant progressivament el nombre de proveïdors i clients. A la seu de Sant Cugat també hi ha un petit magatzem per servir fins a 70 quilos de productes per missatgeria exprés, i les comandes fins a 300 quilos es gestionen gràcies a un soci que tenen al Prat de Llobregat.
El futur de Cyberall Group es basa a implantar a mitjà termini una filial i un centre logístic als Estats Units per tenir accés als seus proveïdors. Això els permetrà servir millor als clients, ja que tenen una normativa diferent. També volen obrir estructures en alguns països de destí. I una tercera pota que volen promoure és la implicació amb el territori, amb un spin off que es dediqui a la consultoria i assessoria a empreses que vulguin fer iniciatives similars a les de Cyberall relacionades amb la distribució i el proveïment, però en altres sectors.