Empreses

Shopiteca, nous vents al negoci familiar

El portal de venda de sabates de marca creix sense perdre el tracte personalitzat al client

Ara tenim més comandes que clients i això vol dir que estan satisfets i repeteixen

“Buscàvem un repte i fer el salt a internet ens situava en un nou entorn que ens il·lusionava i podia ser divertit.” Així va ser com Jordi i Lluís Cervera van decidir posar en marxa Shopiteca (shopiteca.com), una botiga en línia dedicada a la venda de sabates de marca que va veure la llum el novembre del 2011, a Vilafranca del Penedès. Aquests dos germans formen part de la tercera generació d'una família dedicada al sector del calçat des de fa gairebé 80 anys i ara han aprofitat aquesta experiència per nodrir el seu portal, que ha obert un nou camí dins del negoci familiar de sabateries. “Som empreses diferents, tot i que ens donem suport en l'aspecte logístic i de producte; ens han transmès la passió per les sabates des de petits i hem volgut aprofitar el que ens han ensenyat, però l'empresa mai fa referència al negoci familiar”, matisa en Jordi.

El projecte es va començar a definir a finals del 2010, amb l'objectiu de traslladar a internet la voluntat d'oferir qualitat i un bon servei als clients, una manera de fer que els fundadors van heretar ja dels seus avis. Shopiteca ofereix un procés de compra en línia senzill i, alhora, transparent, ja que el preu que el client veu en un principi és el cost final que haurà de pagar. La bona qualitat de les fotografies ha estat també una preocupació i, de fet, el portal va ser el primer a l'Estat que va mostrar les sabates en 360º. Un altre dels puntals en què se sosté el negoci és l'atenció al client. “Si bé en un principi el comprador potser només buscava un bon preu al mercat en línia, creiem que ara també vol un bon servei; nosaltres sempre tenim gent darrere els telèfons, a banda d'un xat en línia i el correu electrònic”, diu en Jordi. L'enviament –fins i tot si s'escull l'opció d'entrega en 24 hores– és gratuït i també la devolució del producte per part del comprador.

Shopiteca va començar a vendre el gener del 2012 i ara ofereix un centenar de marques –de nivell mitjà i alt– per a home, dona i nens. Amb més de 20.000 clients, al portal hi ha sempre una mitjana de 6.000 models disponibles i també zona outlet. “El nostre comprador té entre 30 i 45 anys, però també tenim molts clients d'entre 50 i 65 i això ha sigut una sorpresa agradable perquè vol dir que hem fet senzilla la navegació”, apunta en Jordi. Els principals mercats de l'empresa són Catalunya i l'Estat –sobretot el País Basc, Madrid i el País Valencià–, però els fundadors no tanquen portes amb vista al futur. De fet, tot i que ara les vendes a l'exterior són testimonials, Shopiteca ha arribat sense proposar-s'ho a una trentena de països, com ara els Estats Units, Mèxic, Rússia, Alemanya, França i Brasil.

L'empresa va tancar el 2012 amb una facturació de 390.000 euros i preveu arribar als 950.000 euros enguany. Actualment té cinc treballadors en plantilla i els equips de disseny, informàtica i comunicació estan externalitzats. Pel que fa al futur, Shopiteca està treballant perquè la pàgina web sigui més accessible des de mòbils i tauletes, però també busca socis capitalistes que sintonitzin amb la seva filosofia. La idea és abordar nous projectes i poder créixer amb el suport d'uns recursos tecnològics que els permetin seguir tractant el client de manera personalitzada, un aspecte clau per als fundadors: “Els projectes de futur mai no han d'afeblir el nostre punt fort, el servei.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Shopiteca, nous vents al negoci familiar

Publicat a