Empreses

Gestió personalitzada de totes les energies

Termotur s'ha especialitzat en la instal·lació de climatització, calefacció, gas i tractament d'aigua en els sectors industrial i hoteler, i en la realització de projectes integrals a mida

El servei postvenda és el punt fort de Termotur, explica el gerent, Marc Tur
Els anys noranta van ser clau per al negoci amb l'arribada del gas natural a la zona

Fac­tu­ració

4 M€

Tre­ba­lla­dors

21

Any de fun­dació

1951


L'empresa Ter­mo­tur és un refe­rent en els sec­tors hote­ler i indus­trial del nord del Maresme i de la Costa Brava quan es tracta de posar en marxa sis­te­mes energètics. Amb més de sei­xanta anys de bagatge, aquests ins­tal·ladors d'aire con­di­ci­o­nat, cale­facció, gas i ener­gies alter­na­ti­ves acu­mu­len un gran nom­bre de pro­jec­tes ori­en­tats, segons el seu propi codi, “al com­promís abso­lut amb el cli­ent”. En aquest sen­tit, segons explica l'actual pre­si­dent del con­sell d'admi­nis­tració i artífex de la firma, Miquel Tur, l'empresa “cerca l'excel·lència en tota la feina que fa, des d'ins­tal·lar un endoll fins a dis­se­nyar i exe­cu­tar un pro­jecte energètic glo­bal”. De fet, com indica el gerent, Marc Tur, l'espe­ci­a­lit­zació de Ter­mo­tur implica garan­tir el resul­tat final al cli­ent. “Pro­jec­tem tot el sis­tema des del començament, el duem a terme, en bus­quem la màxima opti­mit­zació i garan­tim un ser­vei post­venda efec­tiu i res­pon­sa­ble”, exposa. Per aquest motiu, bona part del tei­xit indus­trial de la zona, i en espe­cial de les infra­es­truc­tu­res hote­le­res que s'aixe­quen al lito­ral, forma part de la seva car­tera de cli­ents. Però, tal com remarca Miquel Tur, el camí per arri­bar al reco­nei­xe­ment “no ha estat fàcil”.

Els orígens cal bus­car-los a Bar­ce­lona i en la per­sona de l'avi, Edu­ard Tur, cal­de­rer d'ofici i amb unes mans hàbils que li van per­me­tre espe­ci­a­lit­zar-se en la sol­da­dura amb anti­moni, que reque­ria una gran pre­cisió. L'avi Tur va tre­ba­llar per a dife­rents empre­ses, una de les quals va ser Cal­de­re­ria Suria, que tenia cli­ents arreu de Cata­lu­nya. Un d'ells era una empresa tèxtil de Cale­lla, Tin­tes Visa. “L'amo, en Manuel Visa, va convèncer el meu pare que tenia prou espe­rit i experiència per tre­ba­llar per ell mateix, perquè, de feina, no li'n fal­ta­ria en un moment en què hi havia fàbri­ques de tèxtil a tots els pobles”, recorda Tur, que hi afe­geix: “L'any 1951 obrirà un petit taller, la lla­vor d'aquesta empresa.” Quinze anys després, i amb la incor­po­ració de Miquel Tur, l'arri­bada del boom turístic obri­ria noves línies de negoci ori­en­ta­des al sec­tor emer­gent, que començava a cons­truir esta­bli­ments que neces­si­ta­ven solu­ci­ons de cli­ma­tit­zació, per garan­tir aigua freda i calenta, i sis­te­mes de cale­facció. “Poc després, l'empresa assu­mi­ria el trac­ta­ment d'aigua de les pis­ci­nes, que s'omplien amb l'aigua d'uns pous que se sali­nit­za­ven cons­ta­ment i pro­vo­ca­ven mol­tes ava­ries”, comenta.

Un pas enda­vant.

Miquel Tur explica: “Des del pri­mer moment vam tenir clar que calia, com a empresa, estar sem­pre atents a les dar­re­res tec­no­lo­gies i a la for­mació dels tre­ba­lla­dors.” Els anys setanta van ser­vir per ampliar el radi d'acció a zones com ara Beni­dorm i Alme­ria, i inten­si­fi­car els tre­balls a les ins­tal·laci­ons hote­le­res, “sense obli­dar mai el ser­vei a par­ti­cu­lars, que repre­sen­ten una part molt impor­tant per a nosal­tres”. “L'assistència a fires i l'orga­nit­zació de tro­ba­des espe­ci­a­lit­za­des dona­ran renom a Ter­mo­tur, que apro­fi­tarà el bagatge d'aquests anys per començar una aven­tura en soli­tari per dur a terme pro­jec­tes de gran enver­ga­dura. Els anys noranta seran clau per al negoci, amb l'arri­bada del gas natu­ral a la zona i la pos­si­bi­li­tat de dotar els hotels i les indústries d'una nova font d'ener­gia amb millors pres­ta­ci­ons que les uti­lit­za­des fins ales­ho­res”, comenta Miquel Tur, que va rebre dels repre­sen­tants de Gas Natu­ral l'acre­di­tació com a empresa homo­lo­gada i pre­cur­sora de la ins­tal·lació a gran escala de l'aire con­di­ci­o­nat. “La cli­ma­tit­zació dels esta­bli­ments hote­lers com a millora dels ser­veis que ofe­rien als seus cli­ents ens va por­tar molta feina”, recorda el pre­si­dent del con­sell d'admi­nis­tració. La con­so­li­dació de Ter­mo­tur es va com­ple­tar a prin­cipi del 2000 “i a par­tir d'aquí va començar la lluita diària per man­te­nir-se”.

El gerent de Ter­mo­tur, Marc Tur, cal­cula en unes 10.000 les ope­ra­ci­ons que es fan anu­al­ment a cli­ents par­ti­cu­lars i posa l'accent en l'evo­lució de l'empresa “cap a un ser­vei inte­gral”. “El nos­tre sec­tor reclama agi­li­tat en la res­posta i, per aquest motiu, el gruix de la nos­tra feina es troba en un radi molt con­cret que ens per­meti garan­tir la millor res­posta en el ser­vei post­venda”, indica. La loca­lit­zació i el segui­ment de la flota de cot­xes de Ter­mo­tur és una de les dar­re­res actu­a­ci­ons en aquest sen­tit. “Per fer les coses bé, has de conèixer tot allò que l'afecta i man­te­nir-ho durant els 365 dies de l'any”, diu Miquel Tur. “El man­te­ni­ment és la nos­tra marca”, reco­neix Marc Tur, que explica que, en aquest àmbit, els aires con­di­ci­o­nats ocu­pen el pri­mer lloc de la llista pel que fa a nom­bre d'ava­ries.

Fide­lit­zació.

“La con­fiança dels nos­tres cli­ents, per a nosal­tres, és sagrada”, man­te­nen els dos Tur, pare i fill. Ter­mo­tur suma uns 7.000 cli­ents i els seus res­pon­sa­bles asse­gu­ren que “l'objec­tiu és fer-ne molts més”. L'expansió de les ener­gies reno­va­bles ha tro­bat en Ter­mo­tur un aliat. Un aliat, però, amb cri­teri. “En les reno­va­bles s'hi ha de creure de debò i no com una inversió que s'amor­tit­zar al cap de pocs anys. És una aposta de futur”, matisa el gerent, que asse­gura que cal aug­men­tar la cons­ci­en­ci­ació de la ciu­ta­da­nia. Quan es tracta de des­ta­car algun pro­jecte per sobre dels altres, a Ter­mo­tur s'imposa la dis­creció, però la insistència afa­vo­reix que sur­tin algu­nes ini­ci­a­ti­ves cen­tra­des en la ciu­tat de Cale­lla, on Ter­mo­tur té una gran presència en l'àmbit social. “El con­di­ci­o­na­ment inte­gral de la sala poli­va­lent sense colum­nes de la fàbrica Llo­bet Guri ens ha omplert de satis­facció”, afirma Miquel Tur, que hi afe­geix com a actu­ació des­ta­cada les pla­ques solars heat-pipe sobre la pis­cina muni­ci­pal de Cale­lla.

El futur de Ter­mo­tur “el marca el tre­ball diari i la recerca d'aspec­tes que millo­rin els sis­te­mes de con­trol i moni­to­ratge de les ava­ries”. “Volem inten­si­fi­car la pre­dicció i arri­bar a l'esta­bli­ment abans que els seus res­pon­sa­bles hagin detec­tat que tenen un pro­blema en el sis­tema energètic”, pun­tu­a­litza Marc Tur.

Termotur és una empresa capdavantera en la instal·lació i gestió de totes les energies. Amb una presència notable en els sectors hoteler i industrial del nord del Maresme i de la Costa Brava, la firma, liderada per la tercera generació, aposta pel desenvolupament de les energies alternatives i el servei integral: des del disseny fins a l'execució i, posteriorment, el manteniment, amb una cartera de més de 7.000 clients que avala aquesta manera de treballar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Gestió personalitzada de totes les energies

Publicat a