Encuentro Moda creix en vendes i vol ampliar botigues a Catalunya
La firma tèxtil canària té una fàbrica a Arenys de Mar, on es dissenya la roba de dona que confecciona al Maresme i a Xangai
Catalunya és un lloc exigent amb una clientela que encaixa molt bé
Encuentro és una cadena de botigues de pronto moda per a dona a preus assequibles poc coneguda a Catalunya, on té els orígens, el disseny i part de la producció. L'objectiu, però, és aterrar en el mercat català i donar-se a conèixer entre un públic femení de mitjana edat però que no renuncia a sentir-se jove. L'empresari canari Raúl Méndez va iniciar-se en el sector tèxtil a finals dels anys vuitanta a Mataró, referent aleshores del gènere de punt. L'activitat es traslladaria a Tenerife i es va especialitzar en la venda al major fins que el 1986 es va inaugurar la primera botiga Encuentro Moda a Las Palmas de Gran Canaria. L'èxit aconseguit el va empènyer a crear una xarxa de botigues pròpia per distribuir les col·leccions de roba que, a partir de l'any 2000, es va estendre més enllà de les illes Canàries. Actualment ja són 90 punts de venda repartits pel País Valencià, Múrcia, les Balears, Andalusia i també Madrid, on tenen previst obrir una quarta botiga.
L'empresa no ha deixat de créixer en volum de vendes tot i la crisi. El 2012 la companyia facturava 41 milions d'euros i aquest any assolirà els 49 milions en vendes. El director financer de la companyia, Gonzalo de Lorenzo, assegura que l'objectiu és poder obrir 10 botigues cada any i el proper 2014 assolir el centenar de punts de venda, la meitat dels quals es troben a les Canàries.
L'empresa manté una única botiga a Catalunya, al centre de Granollers, però l'objectiu és obrir a Barcelona i ampliar els punts de venda en el mercat català. “La nostra exigència amb nosaltres mateixos és molt alta i continuada. Catalunya és un lloc exigent, amb una clientela que encaixa molt bé amb la nostra manera de fer”, apunta De Lorenzo.
A l'empresa tenen clar que s'ha de créixer sense pressa per fer-ho bé. “Tenim un repte en què és més important identificar-nos pels valors d'empresa que no pas pel nombre de botigues”, explica el director de màrqueting, Rafael Jiménez. Per això s'està treballant en accions de comunicació interna i seguir un model de treball que garanteixi l'èxit.
Escoltar la clienta.
La clientela tindrà aviat un nou canal on conèixer les novetats, el web, que s'ha renovat i que ja està adaptat per fer la venda de les col·leccions per internet en un futur. Una infraestructura que anirà condicionada a l'expansió de les botigues que es vagin obrint en els propers anys.
Producció local.
Ara per ara l'empresa no es planteja exportar i es vol diversificar en el mercat intern, que no para de créixer.
Encuentro Moda creix en vendes i vol ampliar botigues a Catalunya