Empreses

Encuentro Moda creix en vendes i vol ampliar botigues a Catalunya

La firma tèxtil canària té una fàbrica a Arenys de Mar, on es dissenya la roba de dona que confecciona al Maresme i a Xangai

Catalunya és un lloc exigent amb una clientela que encaixa molt bé

Encuentro és una cadena de botigues de pronto moda per a dona a preus assequibles poc coneguda a Catalunya, on té els orígens, el disseny i part de la producció. L'objectiu, però, és aterrar en el mercat català i donar-se a conèixer entre un públic femení de mitjana edat però que no renuncia a sentir-se jove. L'empresari canari Raúl Méndez va iniciar-se en el sector tèxtil a finals dels anys vuitanta a Mataró, referent aleshores del gènere de punt. L'activitat es traslladaria a Tenerife i es va especialitzar en la venda al major fins que el 1986 es va inaugurar la primera botiga Encuentro Moda a Las Palmas de Gran Canaria. L'èxit aconseguit el va empènyer a crear una xarxa de botigues pròpia per distribuir les col·leccions de roba que, a partir de l'any 2000, es va estendre més enllà de les illes Canàries. Actualment ja són 90 punts de venda repartits pel País Valencià, Múrcia, les Balears, Andalusia i també Madrid, on tenen previst obrir una quarta botiga.

L'empresa no ha deixat de créixer en volum de vendes tot i la crisi. El 2012 la companyia facturava 41 milions d'euros i aquest any assolirà els 49 milions en vendes. El director financer de la companyia, Gonzalo de Lorenzo, assegura que l'objectiu és poder obrir 10 botigues cada any i el proper 2014 assolir el centenar de punts de venda, la meitat dels quals es troben a les Canàries.

L'empresa manté una única botiga a Catalunya, al centre de Granollers, però l'objectiu és obrir a Barcelona i ampliar els punts de venda en el mercat català. “La nostra exigència amb nosaltres mateixos és molt alta i continuada. Catalunya és un lloc exigent, amb una clientela que encaixa molt bé amb la nostra manera de fer”, apunta De Lorenzo.

A l'empresa tenen clar que s'ha de créixer sense pressa per fer-ho bé. “Tenim un repte en què és més important identificar-nos pels valors d'empresa que no pas pel nombre de botigues”, explica el director de màrqueting, Rafael Jiménez. Per això s'està treballant en accions de comunicació interna i seguir un model de treball que garanteixi l'èxit.

Escoltar la clienta.

“Volem satisfer el desig de compra de la clienta, que busca sentir-se jove, moderna i pagar qualitat a un preu raonable”, diu Jiménez. Per això, l'atenció a les botigues és un dels trets distintius de la companyia, en què es mira de formar els dependents perquè escoltin i assessorin la clientela. Així, més enllà de les xarxes socials, es busca crear nous canals de comunicació amb la clienta, com ara un diari gratuït que properament trobaran a les botigues, amb temes i reportatges del seu interès. “És una cultura per posar-nos a la seva pell i entendre el que necessita.” Amb aquesta informació, l'empresa dissenya col·leccions diferenciades per vendre a les botigues de les illes Canàries, on agraden els colors més vius, i d'altres peces que tenen més sortida a la Península.

La clientela tindrà aviat un nou canal on conèixer les novetats, el web, que s'ha renovat i que ja està adaptat per fer la venda de les col·leccions per internet en un futur. Una infraestructura que anirà condicionada a l'expansió de les botigues que es vagin obrint en els propers anys.

Producció local.

Encuentro dissenya i produeix a la nau d'Arenys de Mar, on té una plantilla de 70 persones. Al Maresme es fabriquen les tirades més curtes, en contacte amb una vintena de proveïdors, entre teixidors i tallers de confecció. La major part de la producció es confecciona a Xangai i arriba directament als ports de Barcelona i Tenerife per distribuir-se des dels centres logístics a les seves botigues. Segons explica el director financer, l'empresa, que des dels inicis va deslocalitzar la producció, està invertint aquesta tendència i cada vegada produeix més aquí. “Les fàbriques ens ofereixen garanties pel que fa a costos, temps i qualitat, i ens proporcionen els recursos necessaris per satisfer les comandes de la clientela”, explica. Encuentro Moda necessita més espai per poder créixer i traslladarà el teixit que compra per fer la roba a una nau de 2.000 m² al polígon d'Arenys de Munt.

Ara per ara l'empresa no es planteja exportar i es vol diversificar en el mercat intern, que no para de créixer.

La fàbrica que es va instal·lar a Arenys de Mar fa quatre anys és el centre d'operacions on es dissenyen totes les col·leccions de roba. Hi treballen unes 70 persones i la resta del personal està repartit entre les oficines de Barcelona, la xarxa de botigues i l'altra fàbrica que la firma té a Tenerife.
Facturació
49 M€
Treballadors
550
Any de fundació
1986


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Encuentro Moda creix en vendes i vol ampliar botigues a Catalunya

Publicat a