Cupido es fa repartidor
Des del mateix dia en què es va inventar el rellotge, la manca de temps ha estat una excusa recurrent per justificar deixadesa en algunes tasques: no trobo un forat per anar al gimnàs, no em puc apuntar a un curs per perfeccionar l'anglès, vaig tan de bòlit que ara no és moment per pensar en abandonar el tabac i l'alcohol o, entre un llarg etcètera, no tinc ni una estona lliure per asseure'm a llegir la dotzena de llibres que acumulen pols sobre la tauleta de nit.
Les presses esdevenen també un inconvenient quan arriba l'hora de demanar-li a Cupido que faci diana amb la fletxa. Almenys així ho assegura l'agència Samsara, que acaba de posar en marxa un servei per servir l'amor porta a porta. Samsara és una agència per trobar parella (parlar d'agència matrimonial és un concepte passat de moda) que opera a Barcelona des de l'any 1995. Maria del Carme Banús n'és la responsable i, malgrat que no li agrada aventurar-se a fer càlculs, accedeix a confessar que de l'agència n'han sortit “unes 3.000 parelles”.
En condició de Celestina dels temps moderns, diu que ella i el seu equip tenen una fiabilitat del 65% a l'hora de propiciar idil·lis. Manifesta que l'agència “s'ha anat adaptant a les necessitats de cada temps” i que aquest és l'esperit que impregna el nou servei: “hem detectat que els clients d'alt nivell econòmic ens demanen una atenció a mida. En molts casos es tracta de persones que tenen una agenda molt ajustada i, llavors, el que hem fet és adaptar-nos-hi. Oferim la possibilitat d'acostar-nos nosaltres al lloc de treball o a casa del client”. El porta a porta amorós es limita, de moment, a Barcelona i la seva àrea metropolitana i suposa un lleuger increment sobre els preus base de l'agència. “Bàsicament hi carreguem el desplaçament.”
De quins preus parlem? Aquesta és una informació que la mestressa prefereix reservar-se perquè “no ens agrada parlar de diners. Només diré que la majoria de vegades el client ens acaba dient que resulta més econòmic del que es pensava”. També admet que, en aquest terreny, usar les sensacions dels clients com a baròmetre és poc exacte perquè el servei “està pensat per a persones de nivell salarial mitjà-alt”.
Estudies o treballes?
Maria del Carme Banús explica que el procés per enganxar mitges taronges arrenca amb una entrevista personal dels psicòlegs de l'agència amb cada client. Normalment aquest era un procés que només es duia a terme als despatxos de l'agència però que ara també s'ofereix a domicili.
Peculiaritats, edat, gustos i aficions són introduïts, després, a la base de dades per comparar-los amb els perfils que més s'hi puguin avenir. Propiciar el contacte serà el següent i, si l'espurna ha saltat, des de l'agència es farà un seguiment durant un temps per constatar que la cosa rutlla.
La cartera de clients “està bastant compensada” entre homes i dones, però sí apunta que, a mesura que apuges la mitjana d'edat, hi ha més abundància de dones que no pas d'homes.
Unes dones que, segons un informe presentat per Sexplace (empresa que es dedica a obrir botigues d'articles de llenceria), han multiplicat la seva despesa en accessoris eròtics. L'estudi parla de “dones de perfil executiu i d'entre 35 i 45 anys d'edat” i revela que, de mitjana, cada dona destina 650 euros a l'any a productes eròtics d'alta gamma (màscares, peces de cuir, manilles, olis, vibradors o preservatius).