Emprenedors

Un gir de volant a les autoescoles

La nova franquícia Aquí Sí aposta per les noves tecnologies per diferenciar-se

Preveu créixer a través de franquícies i acabar aquest any amb 10 d'obertes

Cristóbal Carreño ha estat vin­cu­lat pro­fes­si­o­nal­ment al sec­tor de les auto­es­co­les tota la vida -els seus pares ja esta­ven al negoci- i per això quan va deci­dir dei­xar el grup on tre­ba­llava i ins­tal·lar-se pel seu compte va tenir clar que “faria les coses dife­rent, perquè aquest és un sec­tor on s'ha inno­vat molt poc i perquè el nos­tre pro­ducte, el car­net de con­duir, és igual per a tots, cal dife­ren­ciar-se en el ser­vei”.

I aquesta és l'aposta que ha fet amb la marca Aquí Sí. “Apos­tem per un model de qua­li­tat en la for­mació i per això apli­quem les noves tec­no­lo­gies”, explica. Unes noves tec­no­lo­gies que, per exem­ple, per­me­ten gra­var les clas­ses pràcti­ques per tal que els alum­nes puguin visu­a­lit­zar els errors que han comès. “També ofe­rim als alum­nes començar les clas­ses pràcti­ques abans de pujar a l'exa­men teòric, és una manera de moti­var-los”, des­taca Carreño. Moti­var-los i garan­tir-los que podran obte­nir el car­net de cotxe en un temps màxim de tres mesos.

Les noves tec­no­lo­gies també es posen al ser­vei dels alum­nes per tal que puguin ges­ti­o­nar a través del web la seva for­mació i pro­gra­mar els seus hora­ris de clas­ses. “Aquest negoci no viu d'un fons comer­cial, perquè quan la gent es treu el car­net marxa i ja no torna, però després et pot reco­ma­nar a algú altre i és aquest boca-ore­lla el que ens ali­menta”, explica l'empre­ne­dor.

Aquí Sí va obrir la seva pri­mera franquícia al Paral·lel el gener pas­sat i la pre­visió és sumar dos vehi­cles més als dos que ja té en aquest pri­mer any d'acti­vi­tat. A més, els plans de Carreño són aca­bar aquest 2014 amb 10 auto­es­co­les. “Bus­quem empre­ne­dors joves que no esti­guin vin­cu­lats necessària­ment al sec­tor, volem fer un negoci asse­qui­ble per a tot­hom i intro­duir gent nova en una acti­vi­tat que fins ara ha estat molt tan­cada.”

La inversió ini­cial per posar en marxa una franquícia d'Aquí Sí s'acosta als 50.000 euros, comp­tant-hi els 17.000 euros de cànon d'inici.

“Créixer amb un model de franquícia ens per­met apro­fi­tar els bene­fi­cis dels ser­veis com­par­tits”, des­taca Carreño. Uns ser­veis com­par­tits que han d'ofe­rir una garan­tia extra als seus alum­nes en un moment en què la crisi “està fent molt de mal al sec­tor i mol­tes auto­es­co­les han hagut de tan­car i han dei­xat pen­jats alum­nes que ja havien pagat la seva for­mació”.

Pre­ci­sa­ment Carreño es lamenta que la crisi ha aca­bat pro­vo­cant una dava­llada en la qua­li­tat de la for­mació “i això és molt greu, no ens ado­nem que estem per­ju­di­cant la for­mació dels futurs con­duc­tors i que això podrà tenir un impacte en la sinis­tra­li­tat”.

A més la cai­guda dels pres­su­pos­tos públics també ha tin­gut con­seqüències en el nom­bre d'exa­mi­na­dors que es des­ti­nen a les pro­ves. “Abans es feien qua­tre exàmens a la set­mana i ara només es fan dues con­vo­catòries i això evi­dent­ment també afecta la qua­li­tat del ser­vei”, des­taca el fun­da­dor d'Aquí Sí.

A banda dels cur­sos nor­mals per obte­nir el car­net, la nova marca aposta per ofe­rir cur­sos específics de reci­clatge per a con­duc­tors que ja tenen el permís però que fa molt de temps que no aga­fen el cotxe i han per­dut habi­li­tats.

Superar les pors.

També ofe­reix cur­sos per a gent que pateix d'ama­xofòbia, és a dir, por de con­duir. “Aquest és un pro­blema crei­xent i és nor­mal perquè cada vegada hi ha més cot­xes i la pro­ba­bi­li­tat que una per­sona hagi tin­gut un ensurt és molt més alta que fa unes dècades.”

Per a aquest per­fil d'alumne es pro­posa una for­mació específica que per­meti sobre­tot, diu Carreño, “iden­ti­fi­car a temps aques­tes pors i com­ba­tre-les per evi­tar que en aquell cas l'obtenció del car­net s'acabi eter­nit­zant”.

Com­ple­tant aquesta oferta de cur­sos espe­ci­als Aquí Sí també pro­posa cur­sos de con­ducció ecològica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un gir de volant a les autoescoles