Emprenedors

Un gir de volant a les autoescoles

La nova franquícia Aquí Sí aposta per les noves tecnologies per diferenciar-se

Preveu créixer a través de franquícies i acabar aquest any amb 10 d'obertes

Cristóbal Carreño ha estat vinculat professionalment al sector de les autoescoles tota la vida -els seus pares ja estaven al negoci- i per això quan va decidir deixar el grup on treballava i instal·lar-se pel seu compte va tenir clar que “faria les coses diferent, perquè aquest és un sector on s'ha innovat molt poc i perquè el nostre producte, el carnet de conduir, és igual per a tots, cal diferenciar-se en el servei”.

I aquesta és l'aposta que ha fet amb la marca Aquí Sí. “Apostem per un model de qualitat en la formació i per això apliquem les noves tecnologies”, explica. Unes noves tecnologies que, per exemple, permeten gravar les classes pràctiques per tal que els alumnes puguin visualitzar els errors que han comès. “També oferim als alumnes començar les classes pràctiques abans de pujar a l'examen teòric, és una manera de motivar-los”, destaca Carreño. Motivar-los i garantir-los que podran obtenir el carnet de cotxe en un temps màxim de tres mesos.

Les noves tecnologies també es posen al servei dels alumnes per tal que puguin gestionar a través del web la seva formació i programar els seus horaris de classes. “Aquest negoci no viu d'un fons comercial, perquè quan la gent es treu el carnet marxa i ja no torna, però després et pot recomanar a algú altre i és aquest boca-orella el que ens alimenta”, explica l'emprenedor.

Aquí Sí va obrir la seva primera franquícia al Paral·lel el gener passat i la previsió és sumar dos vehicles més als dos que ja té en aquest primer any d'activitat. A més, els plans de Carreño són acabar aquest 2014 amb 10 autoescoles. “Busquem emprenedors joves que no estiguin vinculats necessàriament al sector, volem fer un negoci assequible per a tothom i introduir gent nova en una activitat que fins ara ha estat molt tancada.”

La inversió inicial per posar en marxa una franquícia d'Aquí Sí s'acosta als 50.000 euros, comptant-hi els 17.000 euros de cànon d'inici.

“Créixer amb un model de franquícia ens permet aprofitar els beneficis dels serveis compartits”, destaca Carreño. Uns serveis compartits que han d'oferir una garantia extra als seus alumnes en un moment en què la crisi “està fent molt de mal al sector i moltes autoescoles han hagut de tancar i han deixat penjats alumnes que ja havien pagat la seva formació”.

Precisament Carreño es lamenta que la crisi ha acabat provocant una davallada en la qualitat de la formació “i això és molt greu, no ens adonem que estem perjudicant la formació dels futurs conductors i que això podrà tenir un impacte en la sinistralitat”.

A més la caiguda dels pressupostos públics també ha tingut conseqüències en el nombre d'examinadors que es destinen a les proves. “Abans es feien quatre exàmens a la setmana i ara només es fan dues convocatòries i això evidentment també afecta la qualitat del servei”, destaca el fundador d'Aquí Sí.

A banda dels cursos normals per obtenir el carnet, la nova marca aposta per oferir cursos específics de reciclatge per a conductors que ja tenen el permís però que fa molt de temps que no agafen el cotxe i han perdut habilitats.

Superar les pors.

També ofereix cursos per a gent que pateix d'amaxofòbia, és a dir, por de conduir. “Aquest és un problema creixent i és normal perquè cada vegada hi ha més cotxes i la probabilitat que una persona hagi tingut un ensurt és molt més alta que fa unes dècades.”

Per a aquest perfil d'alumne es proposa una formació específica que permeti sobretot, diu Carreño, “identificar a temps aquestes pors i combatre-les per evitar que en aquell cas l'obtenció del carnet s'acabi eternitzant”.

Completant aquesta oferta de cursos especials Aquí Sí també proposa cursos de conducció ecològica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un gir de volant a les autoescoles