Emprenedors

El missatger truca a la porta a mitja nit

Hubbl posa en marxa un servei de missatgeria adaptat als horaris complicats

En breu tindrem a punt l'aplicació per a mòbils que facilitarà la gestió al client

L'ale­many Marius S. Ker­ba­lek va arri­bar a Bar­ce­lona el 2007 per cur­sar un màster a l'escola de nego­cis EADA i un cop fina­lit­zats els estu­dis va tenir clar que volia que­dar-se a la capi­tal cata­lana. Segur que hi va aju­dar poder entrar a tre­ba­llar a la Seat com a cap de pro­ducte en acces­so­ris.

Però aquest jove ale­many acaba de fer un gir de 180 graus en la seva vida. Fa sis mesos, junt amb la seva sòcia Ingrid Faw­cett, va llançar Hubbl, un ser­vei d'entrega de paquets a domi­cili que per­met entre­gues fins a les dotze de la nit. La idea de negoci, explica Ker­ba­lek, “va sor­gir de la pròpia experiència, de veure que si tens un horari de feina poc fle­xi­ble o arri­bes tard a casa, resulta molt com­pli­cat posar-te d'acord amb els mis­sat­gers”.

I és que, a pesar que les com­pres en línia han cres­cut expo­nen­ci­al­ment en els dar­rers anys, els ser­veis per enviar aques­tes com­pres fins al cli­ent no han can­viat gaire. “Arri­ba­ves a casa i et tro­ba­ves una noti­fi­cació con­forme havien vin­gut i no hi eres, i ales­ho­res havies d'anar a fer cua a l'ofi­cina de mis­sat­ge­ria per reco­llir el paquet”, diu l'empre­ne­dor. L'aposta de Hubbl és ofe­rir un ser­vei adap­tat a les neces­si­tats d'aquest cli­ent “i evi­tar que, com passa ara, molta gent desis­teixi de fer com­pres en línia per estal­viar-se pre­ci­sa­ment les com­pli­ca­ci­ons en l'entrega del pro­ducte com­prat”. Per això, tot i que Hubbl està diri­git sobre­tot al con­su­mi­dor final, Ker­ba­lek des­taca: “Ara estem tre­ba­llant també molt el mer­cat a empre­ses, i de fet algu­nes boti­gues en línia ja s'han interes­sat pel nos­tre ser­vei.” La firma també està en con­tacte amb grans empre­ses de mis­sat­ge­ria: “El que nosal­tres ofe­rim pot ser un bon com­ple­ment al seu ser­vei.”

“De moment, Hubbl fun­ci­ona a través del web. L'usu­ari es regis­tra i nosal­tres li donem una adreça del nos­tre magat­zem perquè la faci ser­vir en les seves com­pres en línia”, explica l'empre­ne­dor. En aquest magat­zem, situat a Bar­ce­lona, Hubbl rep els paquets dels seus usu­a­ris i els repar­teix a domi­cili, entre les sis de la tarda i les dotze de la nit.

En aquesta pri­mera etapa de prova, l'empresa ha sumat uns 130 usu­a­ris regis­trats i la pre­visió pel 2015 és asso­lir les 70.000 entre­gues. Una pre­visió que es basa en el crei­xe­ment geogràfic -la firma pre­veu por­tar el ser­vei a l'àrea de Madrid els pròxims mesos-, i també en el llançament de l'apli­cació per a mòbils que per­metrà fer tota la gestió des del telèfon “i con­tro­lar en tot moment on és el nos­tre paquet”, des­taca Ker­ba­lek. El per­fil de cli­ent se situa entre 28 i 45 anys, i un 60% són dones. Quant a la tipo­lo­gia dels envi­a­ments, Ker­ba­lek des­taca que se cen­tren sobre­tot en paquets petits o de mida mit­jana. “Quan són paquets molt gros­sos, les empre­ses ja es pre­o­cu­pen de faci­li­tar les hores d'entrega i pot­ser aquí no som tan neces­sa­ris.”

Hubbl pre­para, a més, la seva can­di­da­tura per poder entrar en la pròxima edició de l'acce­le­ra­dora Conec­tor -fun­dada entre d'altres per Car­los Blanco (grup Itnet), Miguel Vicente (Lets­bo­nus) i Xavier Ver­da­guer (Inno­va­lley)-, que s'ini­cia el mes de gener. “Espe­rem poder for­mar part del pro­per equip de start-up esco­lli­des, això ens aju­da­ria molt tant pel que fa al pro­grama amb els men­tors com pel que fa a la capa­ci­tat per cap­tar fons”, des­taca l'empre­ne­dor. I és que fins ara el pro­jecte de Hubbl s'ha finançat amb recur­sos pro­pis dels empre­ne­dors però Ker­ba­lek assu­meix que per fer el salt a nous mer­cats caldrà una altra injecció de diners.

L'objec­tiu de la firma no és només començar a ofe­rir els seus ser­veis a Madrid sinó que també vol ampliar el nom­bre de magat­zems a la capi­tal cata­lana per poder assu­mir més volum de feina i més agi­li­tat en les entre­gues. A mitjà ter­mini ja es veurà, perquè Ker­ba­lek explica: “Ens han con­tac­tat ope­ra­dors de mis­sat­ge­ria d'altres ciu­tats interes­sats en el nos­tre ser­vei.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.