Un cercador de negocis i ofertes
Vibbid geocalitza comerços i negocis amb informació sobre els seus productes i preus
La ‘start-up' farà el salt a l'exterior i començarà a França, Alemanya i el RU
“Caminàvem sense buscar-nos, però sabíem que caminàvem per a trobar-nos.” És la frase de l'escriptor Júlio Cortázar que apareix en connectar-se al portal Vibbid, un projecte per connectar els negocis i botigues amb els seus clients potencials a partir de la geolocalització. “Però és molt més que un Google Maps”, explica Miquel Ángel Méndez, soci fundador, juntament amb Miguel Segura, de Vibbid.
Així, el que diferencia aquest portal que es va posar en marxa el setembre passat és que no només situa en el mapa els negocis sinó que també hi agrega tota la informació sobre productes, promocions i preus que ofereixen, i per tant estableix una relació directa amb aquests comerços. “El web està pensat perquè pugui ser autogestionat, és a dir, que cada negoci o botiga pugi i actualitzi la seva informació quan vulgui”, destaca l'emprenedor.
El portal és totalment gratuït per a aquests negocis, que pengen tota la informació sobre els seus productes sense cap cost, però des de fa un mes i mig ofereix un servei de pagament que permet a les empreses publicar els seus anuncia a la pàgina.
En poc més de tres mesos el portal ha incorporat a la seva base de dades uns 7.500 comerços de les principals ciutats de l'Estat i ara l'objectiu és augmentar significativament aquest volum.
Per això els emprenedors negocien l'entrada de nou capital i per això han obert una ronda de finançament de la qual esperen obtenir al voltant de 300.000 euros per reforçar la tasca comercial i de màrqueting. “Estem negociant amb diferents perfils d'inversors i esperem poder tancar l'acord aviat”, explica l'emprenedor.
L'abast és generalista i tal i com explica Méndez “l'objectiu és poder comptar amb negocis de tots els sectors, tot i que restauració, oci i estètica són més fàcils de captar perquè ja estan més habituats a treballar en línia”.
En tot cas en aquests tres mesos d'activitat els promotors de Vibbid ja han pogut constatar que el que busquen els usuaris que s'hi connecten -prop de 10.000 el mes passat- no és fix. “Per exemple aquest passat Nadal el més demanat eren les botigues de joguines i ara amb vista al 14 de febrer potenciarem molt l'entrada de floristeries, per exemple.”
També per a mòbils.
També ultimen els plans per escalar el negoci a altres països. “El nostre objectiu és fer aviat el salt a l'exterior, i les primeres destinacions seran Alemanya, França i el Regne Unit”, apunta Méndez.
Tot i fer encara molt poc temps que és al mercat Vibbid ja factura a bon ritme i de fet enguany l'empresa ja preveu tancar amb un benefici de 250.000 euros. La clau, explica l'emprenedor, “és que oferim una eina de comunicació entre les empreses i els clients molt directa i que no hi ha cap altre portal que estigui fent el mateix.”
I de fet per incrementar aquesta relació els negocis registrats a Vibbid -entre els quals hi ha cadenes com Perfumeries San Remo, La Balear, grup Sagardi (restauració), Querol, La Molina, No + Vello o Macson, entre d'altres-, ja han començat a fer promocions específiques per als usuaris del portal. “I això anirà en augment a mesura que anem consolidant el nostre posicionament”, diu Méndez.
El portal disposa ara d'un equip d'onze persones, una plantilla que treballa a fons per tenir a punt la nova aplicació i preparar el salt internacional quan l'empresa aconsegueixi tancar l'entrada de nou capital.