Internet amb identitat individual
Clickug llança al mercat una eina perquè tothom tingui el seu DNI a la xarxa
L'objectiu és que l'usuari gestioni i treballi la seva reputació a la xarxa
“Estem entrant en una nova fase de desenvolupament d'internet en què el centre és la mateixa persona i no plataformes com el Facebook o Linkedin”, explica Christian Castresana. Amb Valentin Rouet, va fundar Clickug. Aquesta és la base per al nou model de negoci que proposa aquesta empresa tecnològica emergent, que va començar a funcionar al gener del 2013 però que ja ultima la sortida al mercat després d'haver redefinit el seu producte.
Amb la nova aposta comercial, Clickug vol avançar en aquest autocontrol del contingut que pengem a la xarxa, i explorar totes les oportunitats de la creixent economia col·laborativa, però també des d'un enfocament individual, perquè com diu Castresana, empreses com Airbnb i Uber, “venen un model social però no són més que grans multinacionals amb models de màrqueting i comercialització tradicionals”.
L'alternativa que proposen a Clickug reconverteix la famosa frase de Descartes en alguna cosa així com “estic a la xarxa, doncs existeixo”. Per Castresana, la nova etapa d'internet té les persones com a principals protagonistes, uns protagonistes que han de ser actius. “Aquesta nova etapa es basa en l'intercanvi d'informació entre les persones, i per això el que estem oferint és que la gent pugui tenir el seu propi web d'una manera fàcil i econòmica”.
Són pàgines personals que permeten compartir continguts de tot tipus, incloent l'opció de publicar informació amb què es poden generar ingressos -com el lloguer d'un pis o la venda d'un article de segona mà, per exemple-, i que estan connectades amb els comptes d'aquella persona a xarxes com el Facebook o Linkedin.
“I, a més, li permet compartir aquest contingut sense perdre en cap moment la seva identitat, perquè es fan servir enllaços curts que usen el seu nom o marca, si és una empresa, que es creen automàticament, i que permeten incrementar la seva reputació”, destaca l'emprenedor.
A més, els usuaris de Clickug tenen a la seva disposició estadístiques de les visites i els comentaris que han generat cada un dels continguts que han compartit a la xarxa, i en les properes setmanes la firma activarà una plataforma en què estaran interconnectades totes les pàgines d'usuaris.
La firma ja en té uns 2.000 -gairebé tots professionals- a tot el món. Entre els més locals, programes de televisió com Salvados de La Sexta o Divendres de TV3, que gestionen tots els continguts i enllaços a través de la seva pàgina a Clickug.
A partir d'ara, el pas és fer el salt als usuaris individuals amb la nova eina que tot just llança al mercat i que, a més, permetrà accedir a serveis com el de traducció i distribució de notícies “especialment interessants per exemple per a professionals autònoms que poden treure molt de profit a la xarxa”, diu Castresana.
Però també es vol que sigui una eina útil per a professionals a l'atur, “aquí tenen una finestra espectacular per moure's i vendre's”, hi afegeix. Per això, els emprenedors han donat molt de pes al desenvolupament tecnològic, “per poder oferir una eina que es pot fer servir sense haver de tenir coneixements tècnics previs, qualsevol s'hi pot posar”, explica Castresana.
Per potenciar l'economia col·laborativa, Clickug també posarà a disposició un sistema de pagament segur que permeti fer intercanvis i negocis entre els usuaris. “El sistema et permetrà geolocalitzar aquelles ofertes d'usuaris que visquin a prop teu”, explica l'emprenedor.
obtenir finançament.