Posar-se en forma des del mòbil
L'app 8fit capta 400 clients al món cada mes després de poc més de mig any al mercat
Hem obert la segona ronda de finançament per captar entre 2 i 5 milions d'euros
Pablo Villalba ja sap què és fundar una empresa. Ho va fer cap al 2010 amb Teambox (ara Redbooth), una xarxa social per a empreses que avui té la seu a Califòrnia i que en poc més de quatre anys ha aixecat prop de 20 milions d'euros d'inversors privats. Ara repeteix experiència amb una aposta amb part de l'equip originari de Teambox però en un àmbit totalment diferent, una aplicació de fitness per a dispositius mòbils.
8fit va sorgir de la mà de Villalba i el seu soci Pedro Solá el passat estiu i, com passa amb molts negocis, va sorgir d'una necessitat. “Volia posar-me en forma i vaig buscar al mercat però no trobava res que donés resposta al que buscava, així que la vam construir nosaltres”, explica aquest emprenedor que tot just aquest cap de setmana compleix 29 anys.
En poc més de mig any 8fit ja s'ha fet un lloc a la botiga de descàrregues i suma més de 200.000 clients amb una mitjana de 400 nous usuaris al mes. A finals d'any esperen passar del milió de descàrregues i entrar ja en beneficis. “Hem trobat un model en què invertim 70 a captar un nou usuari però aquest ens rendeix 110, amb la qual cosa la suma és ja positiva.” La majoria d'aquests usuaris estan localitzats als Estats Units: “Des d'un principi hem tingut la vocació de fer una empresa global”, diu Villalba, qui confia a situar-se aviat en un volum d'entrada de 800 usuaris al mes.
Tot just sortir al mercat la firma va aconseguir tancar un acord amb Vitamina K per a una aportació de 200.000 euros a l'start-up i ara els emprenedors comencen a preparar la segona ronda de finançament. Busquen entre 2 i 5 milions d'euros per accelerar el creixement, i els busquen no només a Barcelona sinó també a Berlín i San Francisco.
L'avantatge en aquesta tasca sempre complicada per a les start-up és que el nom de Villalba obre moltes portes. “Sembla injust però és així, ara truco als inversors i agafen el telèfon a la primera”, explica. És el premi per tenir a la motxilla un currículum marcat per l'èxit com a emprenedor.
Aquests dies Villalba i Solá estan de pas per Barcelona perquè 8fit ha estat una de les 19 start-up europees del sector d'internet mòbil seleccionades per participar en la primera edició del programa d'acceleració Impact (consorci format entre d'altres per ISDI, Institut Superior per al Desenvolupament d'Internet, i Seaya Ventures). Deu dies de formació especialitzada en emprenedoria digital i una aportació econòmica de 100.000 euros a fons perdut per al desenvolupament dels projectes. “Sens dubte aquest ajut financer és importantíssim però, a més, estem encantats amb l'enfocament del programa”, explica l'emprenedor.
Quan acabin aquesta participació en el programa Impact els dos emprenedors tornaran a fer les maletes i probablement es reuniran amb la resta de l'equip de 8fit a Austràlia, on estan ara. I és que aquest és un dels trets diferencials d'aquesta start-up, que són “uns nòmades”, diu Villalba.
I és que en aquests mesos de vida l'equip de 8fit ha treballat des de Barcelona, Berlín, Hong Kong o Bangkok, entre d'altres ciutats. “Tenim la sort que aquest és un projecte que no requereix el contacte físic amb el client, no tenim proveïdors i tot el que necessitem per treballar ho tenim a l'ordinador”, diu l'emprenedor. Així que a pesar que la firma té la base a Barcelona, l'equip es mou constantment i la propera parada serà al Vietnam. “Mentre puguem volem continuar treballant d'aquesta manera”, explica.
Villalba també espera que el creixement en usuaris no els impedeixi respondre com fan ara als més de 500 missatges que reben cada dia de gent que s'ha baixat l'aplicació i els explica la seva experiència. “Tenim moltes històries de gent que gràcies als plans nutricionals i d'entrenament personal que han seguit amb 8fit han assolit els seus objectius d'estar en forma, gent com per exemple un exmilitar amb una cama amputada que probablement li costaria molt més apuntar-se a un gimnàs”, explica Villalba. I és que aquesta sembla ser la línia vermella per a aquests emprenedors. Fer negoci, sí; que surtin els números, també; créixer, segur; però per sobre de tot, passar-ho bé.