VamCats duplicarà els punts de venda a Catalunya
La firma no vol renunciar als seus orígens però aspira a anar molt més enllà de l'estelada i a obrir mercats a fora
VamCats vol ser molt més que les vambes de l'estelada. La firma de Vic, llançada la tardor del 2012 per Guillem Soldevila arran d'una campanya dissenyada per a l'ANC, va viure un veritable boom de vendes i creixement durant el primer any al mercat, però l'any passat la facturació de VamCats es va reduir més d'un 50% i els seus socis volen evitar que el 2015 continuï la tendència. Per això l'aposta, explica Soldevila,“és convertir-nos en una marca de moda, que la gent ens triï per la qualitat i el disseny més enllà de pel factor emocional”.
Per això la firma ha ampliat el seu catàleg amb nous models que aposten per un dibuix on l'estelada queda més difuminada, “tot i que per a res del món hi renunciem, de cap de les maneres”, destaca Soldevila, i prepara el llançament d'un nou web -que estarà operatiu el proper mes de juny- que els ha de servir per consolidar aquest nou posicionament de marca. A més VamCats té previst ampliar el nombre de punts de venda on és present al territori i passar així de la quarantena actual a les setanta botigues al llarg del que queda d'any.
“Encara tenim recorregut per créixer a Catalunya”, destaca el soci de VamCats. Per això ara la prioritat és consolidar i guanyar terreny en el mercat nacional i en una segona fase, el 2016, iniciar la internacionalització de la firma. “Estem començant a estudiar aquest pas i volem anar a fires per mirar d'establir ja contactes amb representants però ho volem fer sense presses”, apunta Soldevila.
De fet la firma ja ven a països de tot el món a través d'internet però ara vol posar un peu a fora amb presència a les botigues físiques, i tot i que ha començat a fer circular un catàleg pel Japó, l'emprenedor apunta més aviat a Europa per iniciar aquesta experiència internacional. “Encara ho estem definint, però Holanda podria ser un mercat interessant per començar”, destaca Soldevila. En aquesta fase d'estudis preliminars la companyia ha tingut el suport de la Universitat de Vic.
L'objectiu per a aquest 2015 passa per consolidar el mig milió d'euros de facturació assolit l'any passat “i consolidar aquesta imatge de marca que ens reconegui sobretot pel disseny”.
Nou negoci.
La firma també està desenvolupant noves línies de productes per a la marca VamCats, com espardenyes o botes amb cunya i en tot aquest procés d'obertura no descarta plantejar el salt al mercat espanyol, “tot i que ara com ara no és la nostra prioritat”.
Amb més de 30.000 parells de vambes venuts aquests tres primers anys la firma tampoc descarta en un futur apostar per obrir una botiga pròpia. “Aquest no ha estat mai l'objectiu però tampoc ho descartem a mitjà termini”.