Empreses

VamCats duplicarà els punts de venda a Catalunya

La firma no vol renunciar als seus orígens però aspira a anar molt més enllà de l'estelada i a obrir mercats a fora

Vam­Cats vol ser molt més que les vam­bes de l'este­lada. La firma de Vic, llançada la tar­dor del 2012 per Gui­llem Sol­de­vila arran d'una cam­pa­nya dis­se­nyada per a l'ANC, va viure un veri­ta­ble boom de ven­des i crei­xe­ment durant el pri­mer any al mer­cat, però l'any pas­sat la fac­tu­ració de Vam­Cats es va reduir més d'un 50% i els seus socis volen evi­tar que el 2015 con­tinuï la tendència. Per això l'aposta, explica Sol­de­vila,“és con­ver­tir-nos en una marca de moda, que la gent ens triï per la qua­li­tat i el dis­seny més enllà de pel fac­tor emo­ci­o­nal”.

Per això la firma ha ampliat el seu catàleg amb nous models que apos­ten per un dibuix on l'este­lada queda més difu­mi­nada, “tot i que per a res del món hi renun­ciem, de cap de les mane­res”, des­taca Sol­de­vila, i pre­para el llançament d'un nou web -que estarà ope­ra­tiu el pro­per mes de juny- que els ha de ser­vir per con­so­li­dar aquest nou posi­ci­o­na­ment de marca. A més Vam­Cats té pre­vist ampliar el nom­bre de punts de venda on és pre­sent al ter­ri­tori i pas­sar així de la qua­ran­tena actual a les setanta boti­gues al llarg del que queda d'any.

“Encara tenim recor­re­gut per créixer a Cata­lu­nya”, des­taca el soci de Vam­Cats. Per això ara la pri­o­ri­tat és con­so­li­dar i gua­nyar ter­reny en el mer­cat naci­o­nal i en una segona fase, el 2016, ini­ciar la inter­na­ci­o­na­lit­zació de la firma. “Estem començant a estu­diar aquest pas i volem anar a fires per mirar d'esta­blir ja con­tac­tes amb repre­sen­tants però ho volem fer sense pres­ses”, apunta Sol­de­vila.

De fet la firma ja ven a països de tot el món a través d'inter­net però ara vol posar un peu a fora amb presència a les boti­gues físiques, i tot i que ha començat a fer cir­cu­lar un catàleg pel Japó, l'empre­ne­dor apunta més aviat a Europa per ini­ciar aquesta experiència inter­na­ci­o­nal. “Encara ho estem defi­nint, però Holanda podria ser un mer­cat interes­sant per començar”, des­taca Sol­de­vila. En aquesta fase d'estu­dis pre­li­mi­nars la com­pa­nyia ha tin­gut el suport de la Uni­ver­si­tat de Vic.

L'objec­tiu per a aquest 2015 passa per con­so­li­dar el mig milió d'euros de fac­tu­ració asso­lit l'any pas­sat “i con­so­li­dar aquesta imatge de marca que ens reco­ne­gui sobre­tot pel dis­seny”.

Nou negoci.

Però a més els socis que van impul­sar Vam­Cats ara fa tres anys estan a punt de pre­sen­tar una nova marca de calçat que “aquesta sí, nai­xerà ja amb una vocació ple­na­ment inter­na­ci­o­nal”. Sol­de­vila encara no vol reve­lar cap detall del nou pro­jecte, que, en tot cas, diu, “no serà com­petència de Vam­Cats perquè serà un tipus de pro­ducte total­ment allu­nyat de la vamba”.

La firma també està desen­vo­lu­pant noves línies de pro­duc­tes per a la marca Vam­Cats, com espar­de­nyes o botes amb cunya i en tot aquest procés d'ober­tura no des­carta plan­te­jar el salt al mer­cat espa­nyol, “tot i que ara com ara no és la nos­tra pri­o­ri­tat”.

Amb més de 30.000 parells de vam­bes venuts aquests tres pri­mers anys la firma tam­poc des­carta en un futur apos­tar per obrir una botiga pròpia. “Aquest no ha estat mai l'objec­tiu però tam­poc ho des­car­tem a mitjà ter­mini”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

VamCats duplicarà els punts de venda a Catalunya

Publicat a