Eines

Un detector d'influències

Infoempresa.com ha creat el Mapa de Directius, una eina interactiva que identifica les relacions fins a tres nivells entre les companyies i els directius i permet crear rutes de connexions

Noranta empreses recopilen informació econòmica

Tenir infor­mació sobre les per­so­nes o empre­ses amb les quals es fan nego­cis és vital, i no és fàcil acon­se­guir-ne, amb 3 mili­ons d'empre­ses i 4,5 mili­ons de càrrecs direc­tius a l'Estat espa­nyol, i amb can­vis con­ti­nus perquè cada dia es regis­tren 500 com­pa­nyies i 600 direc­tius can­vien de res­pon­sa­bi­li­tat. En el mer­cat espa­nyol hi ha 90 empre­ses dedi­ca­des a la com­pi­lació, anàlisi i dis­tri­bució d'infor­mació empre­sa­rial, entre les quals hi ha Info­em­presa.com, fun­dada l'any pas­sat i que ha creat el Mapa de Direc­tius, una eina inno­va­dora que per­met a l'usu­ari no només obte­nir les dades ofi­ci­als de les empre­ses —comp­tes anu­als, com­po­sició del con­sell d'admi­nis­tració, can­vis regis­trals...–, sinó que també iden­ti­fica les con­ne­xi­ons fins a tres nivells entre les com­pa­nyies i els direc­tius.

L'eina és una pla­ta­forma visual i interac­tiva que iden­ti­fica els direc­tius de cada empresa a Espa­nya i defi­neix les seves con­ne­xi­ons. De forma gràfica, pre­senta en pan­ta­lla la infor­mació d'un direc­tiu, de les empre­ses en què té o ha tin­gut un càrrec de res­pon­sa­bi­li­tat i per­met conèixer la relació amb altres direc­tius, defi­nint rutes d'influència.

Una vegada que l'usu­ari ha obtin­gut els resul­tats, la pla­ta­forma exposa el llis­tat de les dife­rents empre­ses en què figu­ren els direc­tius, els càrrecs regis­trals que tenen dins de cadas­cuna de les soci­e­tats i els empre­sa­ris amb qui man­te­nen rela­ci­ons més estre­tes.

“La infor­mació no és el que t'expli­quen, sinó el que han fet, i el ras­tre que els empre­sa­ris i els direc­tius dei­xen als regis­tres és ines­bor­ra­ble”, explica Pablo Tur, direc­tor gene­ral d'Info­em­presa.com. Afe­geix que amb aquesta eina es pretén demo­cra­tit­zar la infor­mació econòmica i finan­cera de caràcter públic perquè sigui rea­li­tat el prin­cipi de la llei de trans­parència que la infor­mació ha de ser acces­si­ble, com­pren­si­ble i reu­ti­lit­za­ble. Amb aquesta eina, el depar­ta­ment de recur­sos humans pot tro­bar molt fàcil­ment el ras­tre a altres empre­ses d'un direc­tiu can­di­dat a un càrrec, un empre­sari sap amb un cop d'ull si la tra­jectòria d'un even­tual soci és fia­ble (cli­cant sobre el seu nom apa­rei­xen totes les soci­e­tats en què par­ti­cipa o ha par­ti­ci­pat, asse­nya­lant si estan vives, en situ­ació con­cur­sal o s'han tan­cat), i saber les rela­ci­ons de l'altra part pos­si­bi­lita bus­car argu­ments per nego­ciar en una reunió comer­cial.

De moment, qual­se­vol usu­ari pot ela­bo­rar mapes de direc­tius de manera gratuïta amb l'únic requi­sit de regis­trar-se al web Info­em­presa, però el ser­vei pas­sarà a ser de subs­cripció i amb una quota men­sual de 19,9 euros es tindrà accés il·limi­tat a la infor­mació empre­sa­rial, a excepció de les dades que pro­ve­nen de regis­tres de paga­ment.

Ase­dies (Asso­ci­ació Mul­ti­sec­to­rial de la Infor­mació) té iden­ti­fi­ca­des 623 empre­ses del sec­tor info­me­di­ari, el for­mat per empre­ses que gene­ren pro­duc­tes i ser­veis a par­tir d'infor­mació del sec­tor públic, per a la comer­ci­a­lit­zació a ter­cers. Segons l'acti­vi­tat, defi­neix set grans grups:

Cul­tu­ral. Difusió i/o comer­ci­a­lit­zació de béns, ser­veis i acti­vi­tats de con­tin­gut cul­tu­ral. 60 empre­ses (10% del total).

Direc­to­rial. Empre­ses dedi­ca­des a la cre­ació de direc­to­ris i guies d'adre­ces postals, per a loca­lit­zació i publi­ci­tat de nego­cis i per­so­nes basa­des en els direc­to­ris i fit­xers d'abo­nats telefònics. Són 16 empre­ses (3% del total).

Econòmic i Finan­cer. Empre­ses dedi­ca­des a la infor­mació de risc comer­cial, màrque­ting, cre­ditícia i de solvència. 90 empre­ses (14% del total). En aquest sec­tor es van crear 31 empre­ses el 2013, pas­sant al segon lloc del rànquing d'empre­ses joves, amb un 46% d'empre­ses cre­a­des entre el 2006 i el 2013.

Edi­to­rial. Edició, redacció, impressió de lli­bres, comer­ci­a­lit­zació de bases de dades, ser­veis d'infor­mació, publi­ca­ci­ons, dia­ris i revis­tes, dis­tri­bució de tex­tos econòmics finan­cers. 51 empre­ses (8% del total).

Estu­dis de Mer­cat. Acti­vi­tats rela­ci­o­na­des amb la rea­lit­zació d'enques­tes d'opinió pública i inves­ti­gació i estu­dis de mer­cat. 334 empre­ses (54% del total).

Infor­mació Geogràfica. Infor­mació geogràfica i cadas­tral, tant gràfica com alfa­numèrica, inclosa la infor­mació urbanística, infor­mació sobre pre­vi­si­ons mete­o­rològiques i el clima. 43 empre­ses (7% del total).

Altres. 29 empre­ses dedi­ca­des a acti­vi­tats diver­ses.

El 43% de les empre­ses ope­ren només amb infor­mació pri­vada, un 48% amb infor­mació pública i pri­vada i un 10% només amb infor­mació pública. Ase­dies es queixa que l'aug­ment de la infor­mació pública gene­rada és “molt infe­rior al progrés de les tec­no­lo­gies uti­lit­za­des per a l'anàlisi i el trac­ta­ment de dades, la qual cosa alen­teix la cre­ació de nous ser­veis i apli­ca­ci­ons”.

Un sector que mou 1.100 milions a l'any

L'últim informe realitzat per Asedie quantifica l'impacte, directe i indirecte, del mercat infomediari en quasi 1.100 milions d'euros l'any 2013, amb 13.827 empleats. Prop del 82% d'aquesta facturació es concentra en tres sectors: estudis de mercat (el de major facturació, 352,87 milions), econòmic i financer (269 milions) i editorials (257 milions). La facturació d'aquests dos sectors va créixer per sobre del 3%, mentre
que en general va baixar
un 1,9%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.