Empreses

Nylstar contractarà 220 persones en menys de dos anys

Novetats. Preveu reobrir una fàbrica a Burgos després de l'estiu i inaugurar oficines noves a Nova York i a Hong Kong

L'empresa gironina ha detectat una millora en les vendes en els últims mesos

El grup inver­sor Pra­e­dium, pro­pi­e­tari de la històrica fabri­cant de fil i tei­xit Nyls­tar, va tan­car fa un parell de mesos l'adqui­sició de Mon­te­fi­bre. Segons l'empresa, l'objec­tiu de l'ope­ració és repli­car el model de Nyls­tar en aquesta com­pa­nyia fabri­cant de fibra acrílica, un pro­ducte dife­rent del que fabrica la com­pa­nyia de Bla­nes, la poli­a­mida. I, per fer-ho, el pri­mer pas és l'ober­tura de la planta pro­duc­tiva de Mon­te­fi­bre a Miranda de Ebro, a Bur­gos, que està tan­cada des de l'any 2013.

Segons la direc­tora de Comu­ni­cació i Màrque­ting de Nyls­tar, Carla Fernández-Moreno, ara per ara el grup està ocu­pat en aquesta fita i ja s'ha con­ver­tit en una pri­o­ri­tat. Fernández-Moreno con­fia que, quan s'acabi l'estiu, la fàbrica de Mon­te­fi­bre ja esti­gui pro­duint.

Aquesta ober­tura impli­carà la con­trac­tació d'un nom­bre impor­tant de tre­ba­lla­dors. L'ocu­pació que es generi en aquesta planta, sumada a alguna con­trac­tació més que es pre­veu a Nyls­tar, pot pujar a uns 220 llocs de tre­ball nous en menys de dos anys. De fet, el grup espera que a final del 2016 les dues com­pa­nyies asso­lei­xin uns 500 tre­ba­lla­dors -avui per avui Nyls­tar en té 280.

Aques­tes pre­vi­si­ons de con­trac­tació con­tras­ten amb la situ­ació del 2013 i el 2014, quan la com­pa­nyia va apli­car un ERO tem­po­ral al 75% de la plan­ti­lla i va anun­ciar tretze aco­mi­a­da­ments.

Ara, però, les pers­pec­ti­ves del grup han millo­rat, segons Fernández-Moreno. L'any pas­sat, diu, va ser un any de “tran­sició” en el negoci, fet que va pro­vo­car –hi afe­geix– una reducció en la fac­tu­ració, tot i que no en vol donar la xifra. Les últi­mes dades de què informa l'empresa són de les del 2013, quan les ven­des van arri­bar a 65 mili­ons d'euros.

Canvi de tendència.

Fernández-Moreno avança que als mesos d'abril i maig del 2015 ja s'ha albi­rat un canvi de tendència. “Hem començat a veure resul­tats posi­tius”, asse­gura. De fet, segons la direc­tiva, con­tra l'opinió gene­ra­lit­zada, el tèxtil és un sec­tor amb pers­pec­ti­ves. I posa l'exem­ple del que es coneix com active wear, roba pel dia a dia d'un con­su­mi­dor sobre­tot femení, que cada cop pretén ves­tir de manera més còmoda i amb fibres que donen més con­fort.

Als EUA, la venda de peces feme­ni­nes d'aquest seg­ment va arri­bar a 9.000 mili­ons d'euros, amb un crei­xe­ment del 9%. I la com­pa­nyia d'anàlisis de dades Tre­fis augura que el mer­cat sport se situarà en els 135.000 mili­ons el 2019. Fernández-Moreno comenta que, per aques­tes bones pers­pec­ti­ves, Mor­gan Stan­ley reco­ma­nava recent­ment inver­tir en com­pa­nyies com ara la Nike i Vic­to­ria's Secrets que, d'altra banda, són cli­ents estratègics de Nyls­tar.

Més enllà d'aquesta tendència, Nyls­tar pre­veu créixer gràcies a la inter­na­ci­o­na­lit­zació. Avui dia un 85% de les ven­des li pro­ve­nen dels mer­cats inter­na­ci­o­nals. D'aquest per­cen­tatge, el gros el repre­sen­ten les ven­des a països euro­peus, men­tre que Àsia i Amèrica repre­sen­ten cadas­cuna, un 15% del total de fac­tu­ració. No obs­tant això, l'empresa s'ha posat l'objec­tiu, a mit­jan ter­mini, d'aug­men­tar el negoci en aquests dos mer­cats.

Per això, ha deci­dit obrir ofi­ci­nes a Nova York, des d'on con­tro­larà el negoci al con­ti­nent ame­ricà, i a Hong Kong, per aten­dre les neces­si­tats del mer­cat asiàtic. La pri­mera ja està oberta i la segona encara no té data pre­vista d'inau­gu­ració, tot i que, segons Fernández-Moreno, ja hi estan tre­ba­llant i no hau­ria de tri­gar gaire a estar ope­ra­tiva.

Segons la direc­tiva de Nyls­tar, no es tracta sim­ple­ment d'ofi­ci­nes comer­ci­als, sinó que són dele­ga­ci­ons de màrque­ting i ven­des. En aquest sen­tit, des­taca que és impor­tant que cada regió tin­gui la seva pròpia estratègia. “No volem ser una mul­ti­na­ci­o­nal que dicti les estratègies des de la seu cen­tral, sinó aten­dre cada mer­cat de manera per­so­na­lit­zada i in situ”, declara Fernández-Moreno. Amb aques­tes ope­ra­ci­ons, l'empresa espera doblar el nom­bre de ven­des als mer­cats ame­ricà i asiàtic.

El negoci de Nyls­tar, amb seu a Bla­nes, està divi­dit en tres àrees: la venda directa de fil, el desen­vo­lu­pa­ment i comer­ci­a­lit­zació de tei­xits que fan con­jun­ta­ment amb els seus socis, i el dis­seny i pro­ducció de col·lec­ci­ons. Encara és la pri­mera la que té més pes en la fac­tu­ració.

Els orígens de Nylstar es remunten al 1923, quan un grup d'industrials va fundar una empresa amb el nom de SAFA a Blanes. Després de passar per mans franceses i italianes, el grup Praedium es va quedar amb la planta de Blanes, quan el grup es va desmantellar l'any 2009.
Facturació 2013
65 M €
Treballadors
280
Any de fundació
1923
La primera col·lecció

Lupo també vendrà roba

La firma d'accessoris Lupo, que també va ser adquirida per Praedium, ha col·laborat amb Nylstar per crear la seva primera col·lecció de peces de roba per a dona, presentada durant la recent celebració de la passarel·la 080 i que arribarà a les botigues l'any vinent. A la tardor, però, ja s'hi podrà trobar una col·lecció càpsula. Fernández-Moreno afirma que la mateixa fórmula es podria repetir -la col·laboració amb Meryl, la marca de Nylstar- en altres firmes de moda, tant si formen part del grup com si no.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Nylstar contractarà 220 persones en menys de dos anys

Publicat a