Nylstar contractarà 220 persones en menys de dos anys
Novetats. Preveu reobrir una fàbrica a Burgos després de l'estiu i inaugurar oficines noves a Nova York i a Hong Kong
El grup inversor Praedium, propietari de la històrica fabricant de fil i teixit Nylstar, va tancar fa un parell de mesos l'adquisició de Montefibre. Segons l'empresa, l'objectiu de l'operació és replicar el model de Nylstar en aquesta companyia fabricant de fibra acrílica, un producte diferent del que fabrica la companyia de Blanes, la poliamida. I, per fer-ho, el primer pas és l'obertura de la planta productiva de Montefibre a Miranda de Ebro, a Burgos, que està tancada des de l'any 2013.
Segons la directora de Comunicació i Màrqueting de Nylstar, Carla Fernández-Moreno, ara per ara el grup està ocupat en aquesta fita i ja s'ha convertit en una prioritat. Fernández-Moreno confia que, quan s'acabi l'estiu, la fàbrica de Montefibre ja estigui produint.
Aquesta obertura implicarà la contractació d'un nombre important de treballadors. L'ocupació que es generi en aquesta planta, sumada a alguna contractació més que es preveu a Nylstar, pot pujar a uns 220 llocs de treball nous en menys de dos anys. De fet, el grup espera que a final del 2016 les dues companyies assoleixin uns 500 treballadors -avui per avui Nylstar en té 280.
Aquestes previsions de contractació contrasten amb la situació del 2013 i el 2014, quan la companyia va aplicar un ERO temporal al 75% de la plantilla i va anunciar tretze acomiadaments.
Ara, però, les perspectives del grup han millorat, segons Fernández-Moreno. L'any passat, diu, va ser un any de “transició” en el negoci, fet que va provocar –hi afegeix– una reducció en la facturació, tot i que no en vol donar la xifra. Les últimes dades de què informa l'empresa són de les del 2013, quan les vendes van arribar a 65 milions d'euros.
Canvi de tendència.
Als EUA, la venda de peces femenines d'aquest segment va arribar a 9.000 milions d'euros, amb un creixement del 9%. I la companyia d'anàlisis de dades Trefis augura que el mercat sport se situarà en els 135.000 milions el 2019. Fernández-Moreno comenta que, per aquestes bones perspectives, Morgan Stanley recomanava recentment invertir en companyies com ara la Nike i Victoria's Secrets que, d'altra banda, són clients estratègics de Nylstar.
Més enllà d'aquesta tendència, Nylstar preveu créixer gràcies a la internacionalització. Avui dia un 85% de les vendes li provenen dels mercats internacionals. D'aquest percentatge, el gros el representen les vendes a països europeus, mentre que Àsia i Amèrica representen cadascuna, un 15% del total de facturació. No obstant això, l'empresa s'ha posat l'objectiu, a mitjan termini, d'augmentar el negoci en aquests dos mercats.
Per això, ha decidit obrir oficines a Nova York, des d'on controlarà el negoci al continent americà, i a Hong Kong, per atendre les necessitats del mercat asiàtic. La primera ja està oberta i la segona encara no té data prevista d'inauguració, tot i que, segons Fernández-Moreno, ja hi estan treballant i no hauria de trigar gaire a estar operativa.
Segons la directiva de Nylstar, no es tracta simplement d'oficines comercials, sinó que són delegacions de màrqueting i vendes. En aquest sentit, destaca que és important que cada regió tingui la seva pròpia estratègia. “No volem ser una multinacional que dicti les estratègies des de la seu central, sinó atendre cada mercat de manera personalitzada i in situ”, declara Fernández-Moreno. Amb aquestes operacions, l'empresa espera doblar el nombre de vendes als mercats americà i asiàtic.
El negoci de Nylstar, amb seu a Blanes, està dividit en tres àrees: la venda directa de fil, el desenvolupament i comercialització de teixits que fan conjuntament amb els seus socis, i el disseny i producció de col·leccions. Encara és la primera la que té més pes en la facturació.
Lupo també vendrà roba
La firma d'accessoris Lupo, que també va ser adquirida per Praedium, ha col·laborat amb Nylstar per crear la seva primera col·lecció de peces de roba per a dona, presentada durant la recent celebració de la passarel·la 080 i que arribarà a les botigues l'any vinent. A la tardor, però, ja s'hi podrà trobar una col·lecció càpsula. Fernández-Moreno afirma que la mateixa fórmula es podria repetir -la col·laboració amb Meryl, la marca de Nylstar- en altres firmes de moda, tant si formen part del grup com si no.