Emprenedors

Un servei a domicili per fer la bugada

Washrocks posa a prova el producte a Barcelona i ja prepara el salt a Madrid

Ren­tar, eixu­gar i plan­xar la roba és una tasca obli­gada a totes les llars i una de les que més temps i inversió dema­nen, tenint en compte que la fac­tura de la llum i la de l'aigua no fan més que pujar.

La neces­si­tat de raci­o­na­lit­zar aquest con­sum d'ener­gia, així com la volun­tat de gua­nyar temps lliure, ha impul­sat l'apa­rició de mol­tes buga­de­ries a Bar­ce­lona. Un feno­men que, a més, s'ali­menta de l'ele­vat nom­bre de turis­tes que visi­ten la ciu­tat i s'allot­gen en apar­ta­ments, i del crei­xent nom­bre de per­so­nes que opten per viure de llo­guer i pre­fe­rei­xen no inver­tir en elec­tro­domèstics. Wash­rocks neix en aquest con­text però va un pas més enllà, i a través d'una apli­cació mòbil ofe­reix un ser­vei de buga­de­ria i tin­to­re­ria a domi­cili.

En tan sols cinc mesos han acon­se­guit més de 4.000 descàrre­gues de la seva app –que és gratuïta– i tenen uns 1.300 cli­ents recur­rents. “La nos­tra taxa de repe­tició és molt alta, del 70%”, explica Eli­sa­bet Mas, sòcia fun­da­dora de Wash­rocks.

Són majo­ritària­ment –explica Mas– homes i dones d'entre 30 i 50 anys, de classe mit­jana o alta “que tenen poc temps lliure i que no volen dedi­car-lo a aquest tipus de tas­ques domèsti­ques”. En tot cas, el ven­tall del seu per­fil de cli­ent és molt ampli perquè la sub­con­trac­tació dels ser­veis domèstics és una pràctica cada vegada més recur­rent, i “fins i tot ens tro­bem amb néts acos­tu­mats a con­su­mir ser­veis a través del mòbil que con­trac­ten Wash­rocks pen­sant en la seva àvia”, explica Mas.

Expansió.

L'empre­ne­dora -for­mada, entre d'altres, a l'empresa emer­gent Byhours- pre­veu fer el salt a Madrid en els pròxims mesos per després fer el pas a Europa. “El nos­tre és un ser­vei molt urba­nita i per això el nos­tre objec­tiu després d'estar a Bar­ce­lona i Madrid seran les grans capi­tals euro­pees”, explica. Lon­dres, París o Roma seran alguns dels pri­mers des­tins on l'empresa emer­gent pretén ater­rar. La firma té oberta una tanda de finançament –ja en va tan­car una que va supo­sar l'entrada de 100.000 euros-, que ser­virà per injec­tar nou capi­tal que impulsi el crei­xe­ment del negoci. En tot cas, Mas des­taca que la seva aposta per Madrid es farà de manera paral·lela. “No estem con­di­ci­o­nats per aquesta cap­tació de diners perquè el nos­tre és un negoci que es basa en una estruc­tura de cos­tos fixos molt petita”, diu.

Wash­rocks ofe­reix el seu ser­vei els set dies de la set­mana, de les set del matí a les onze de la nit. L'usu­ari només cal que sol·liciti el ser­vei dues hores abans de la reco­llida a domi­cili, i l'empresa retorna la bugada al cap de 24 hores.

L'objec­tiu és –explica l'empre­ne­dora– ”fer més fàcil la vida dels nos­tres cli­ents, o, com m'agrada dir, apor­tar feli­ci­tat a les seves vides perquè amb la nos­tra app gua­nyen temps per fer aque­lles coses que real­ment els agra­den”. L'empresa ha mesu­rat que de mit­jana cada llar des­tina unes deu hores men­su­als a la gestió de la bugada. Wash­rocks per­met fer coman­des pun­tu­als o optar per una subs­cripció men­sual.

L'empresa està situ­ada a l'espai d'incu­ba­dora de la Uni­ver­si­tat Pom­peu Fabra, a l'edi­fici Almogàvers Busi­ness Fac­tory de Bar­ce­lona Activa, situat al dis­tricte 22@.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.