Emprenedors

Un servei a domicili per fer la bugada

Washrocks posa a prova el producte a Barcelona i ja prepara el salt a Madrid

Rentar, eixugar i planxar la roba és una tasca obligada a totes les llars i una de les que més temps i inversió demanen, tenint en compte que la factura de la llum i la de l'aigua no fan més que pujar.

La necessitat de racionalitzar aquest consum d'energia, així com la voluntat de guanyar temps lliure, ha impulsat l'aparició de moltes bugaderies a Barcelona. Un fenomen que, a més, s'alimenta de l'elevat nombre de turistes que visiten la ciutat i s'allotgen en apartaments, i del creixent nombre de persones que opten per viure de lloguer i prefereixen no invertir en electrodomèstics. Washrocks neix en aquest context però va un pas més enllà, i a través d'una aplicació mòbil ofereix un servei de bugaderia i tintoreria a domicili.

En tan sols cinc mesos han aconseguit més de 4.000 descàrregues de la seva app –que és gratuïta– i tenen uns 1.300 clients recurrents. “La nostra taxa de repetició és molt alta, del 70%”, explica Elisabet Mas, sòcia fundadora de Washrocks.

Són majoritàriament –explica Mas– homes i dones d'entre 30 i 50 anys, de classe mitjana o alta “que tenen poc temps lliure i que no volen dedicar-lo a aquest tipus de tasques domèstiques”. En tot cas, el ventall del seu perfil de client és molt ampli perquè la subcontractació dels serveis domèstics és una pràctica cada vegada més recurrent, i “fins i tot ens trobem amb néts acostumats a consumir serveis a través del mòbil que contracten Washrocks pensant en la seva àvia”, explica Mas.

Expansió.

L'emprenedora -formada, entre d'altres, a l'empresa emergent Byhours- preveu fer el salt a Madrid en els pròxims mesos per després fer el pas a Europa. “El nostre és un servei molt urbanita i per això el nostre objectiu després d'estar a Barcelona i Madrid seran les grans capitals europees”, explica. Londres, París o Roma seran alguns dels primers destins on l'empresa emergent pretén aterrar. La firma té oberta una tanda de finançament –ja en va tancar una que va suposar l'entrada de 100.000 euros-, que servirà per injectar nou capital que impulsi el creixement del negoci. En tot cas, Mas destaca que la seva aposta per Madrid es farà de manera paral·lela. “No estem condicionats per aquesta captació de diners perquè el nostre és un negoci que es basa en una estructura de costos fixos molt petita”, diu.

Washrocks ofereix el seu servei els set dies de la setmana, de les set del matí a les onze de la nit. L'usuari només cal que sol·liciti el servei dues hores abans de la recollida a domicili, i l'empresa retorna la bugada al cap de 24 hores.

L'objectiu és –explica l'emprenedora– ”fer més fàcil la vida dels nostres clients, o, com m'agrada dir, aportar felicitat a les seves vides perquè amb la nostra app guanyen temps per fer aquelles coses que realment els agraden”. L'empresa ha mesurat que de mitjana cada llar destina unes deu hores mensuals a la gestió de la bugada. Washrocks permet fer comandes puntuals o optar per una subscripció mensual.

L'empresa està situada a l'espai d'incubadora de la Universitat Pompeu Fabra, a l'edifici Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa, situat al districte 22@.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.