Agile Content vol adquirir una firma de Big Data a Mèxic
L'empresa de tractament de dades de mitjans ‘on line' també vol expandir-se als països anglosaxons
Agile Content, que es dedica al processament de dades, perquè els mitjans de comunicació on line puguin crear, curar, publicar i monetitzar els seus continguts, està estudiant la compra d'una empresa a un dels seus mercats d'expansió, Mèxic, que es concretaria en els pròxims mesos.
La firma barcelonina, que és a punt de debutar al Mercat Alternatiu Borsari (MAB), tot incorporant al mercat 8.989.739 accions, després d'una ampliació de capital de 5,3 milions d'euros, que va dur a terme al setembre, es troba en una segona fase d'expansió als mercats globals, després d'un bon recorregut a mercats de Llatinoamèrica com ara Brasil, Argentina, Mèxic, Colòmbia o Xile. Com explica el conseller delegat Hernán Scapusio, “ara volem penetrar en els mercats de l'àrea anglosaxona, on es concentra entre el 55% i el 60% del mercat. A països com els EUA, Regne Unit, Canadà o els escandinaus, les empreses usen la tecnologia com a valor diferencial”. En el cas dels EUA, Agile Content hi ha entrat en col·laboració amb la finlandesa Enreach Solutions, amb la qual ha creat una joint venture amb base a Miami. Operativa des del mes d'agost passat, l'empresa ja ha aconseguit en aquest mercat sis grans clients, com ara El Universal, de Mèxic; El Comercio, de Perú, o Grupo Expansión, un dels principals grups de comunicació de Mèxic. Al mercat espanyol, han estat clients d'Agile Contents TV3, RTVE, RBS, Prensa Ibérica, Claro, El Universal i Grup Zeta, entre altres. Agile Content no descarta a mitjà termini explorar les oportunitats de negoci d'Àsia.
Agile Contents desenvolupa els seus algoritmes a Barcelona i a Helsinki, on s'ubica el centre de R+D d'Enreach. El seu negoci es pot resumir en tres línies: gestió de continguts multimèdia, monetització d'audiències i serveis de valor afegit vinculats als dispositius mòbil.
Agile Contents processa les dades de vídeos digitals perquè les empreses de comunicació puguin monetitzar les audiències. Com diu Scapusio, “ajudem les empreses a desenvolupar models amb tota la potència multimèdia i així analitzar les dades d'una audiència anònima, de la qual a partir de dades com el barri on viu, el model de smartphone que fa servir, els seus interessos de consum, es pot oferir al públic una publicitat més segmentada”. Com afegeix, “es tracta que la publicitat digital sigui més eficient, és per la personalització que la publicitat esdevé rellevant”. Hom considera que un mitjà que tingui tres milions d'usuaris, amb vint milions de pàgines vistes, ja justifica l'explotació del Big Data. En cas d'empreses més petites, hi ha la possibilitat de sindicar-se amb altres mitjans, d'operar en xarxa, per poder fer un ús intel·ligent de les dades que proporcionen els usuaris.
segmentar.
Amb vista al futur, les empreses que es dediquen al Big Data s'enfronten a l'evolució del marc normatiu que les ha de regular. Scapusio reconeix que “certament, en àrees de la UE, la legislació tendirà a ser més restrictiva pel que fa a l'ús de les dades, però a la pressió de l'usuari perquè no es faci un mal ús de les seves dades personals s'enfronta la del mateix usuari que a internet vol que els serveis siguin gratuïts, i això només es pot finançar amb publicitat”. Al seu entendre, l'ús de les dades “és imparable, perquè la gent prefereix que li subministrin una publicitat que li vagi bé als seus interessos, que sigui un servei”.
el risc de bombolla.
Oferir alguna cosa més
Per tal d'aconseguir que l'usuari deixi d'estar instal·lat en el tot gratis i estigui disposat a amollar la mosca, caldrà subministrar-li el que Hernán Scapusio anomena continguts prèmium. Una de les línies de negoci d'Agile Content, el desenvolupament de productes a mida dels mitjans, ens dóna l'exemple perfecte: subministrar als subscriptors de mitjans on line un servei de pagament per practicar l'anglès, confegit a partir de continguts del portal de Bloomberg.