Empreses

Wtransnet prepara el seu salt al nord d'Europa

La plataforma de transport ja és present als mercats francès i italià

La plataforma posa en contacte oferta de càrrega i camions

Wtransnet vol que el 2016 sigui l'any del seu salt al nord i als països de l'est d'Europa. Per això la firma incorporarà una nova responsable d'expansió internacional i estudiarà la manera d'entrar a mercats importants com ara l'alemany. “Encara és aviat per saber si el que ens interessa és buscar un soci allà, obrir una oficina, etc.”, explica el gerent de l'empresa, Josep Maria Sallés.

L'empresa ja té oficines a França i Itàlia i opera a més de 30 països a través de la seva bossa de càrregues. La plataforma posa en contacte empreses de transport i connecta l'oferta de càrrega amb els camions que necessiten fer els viatges de retorn amb càrrega per ser eficients. El negoci, amb seu a Terrassa, va començar l'activitat fa 20 anys “quan Internet tot just començava i quasi ningú sabia de què anava”, explica Sallés.

Els inicis van ser durs i lents, però amb els anys la plataforma va aconseguir reunir prou massa crítica i avui ja té 11.000 usuaris, que van des de gegants logístics com DHL o Gefco a transportistes autònoms. A tots, grans i petits, explica Sallés, els interessa fer totes les rutes amb el camió ple. “Si tens un client que et demana portar una càrrega a París, voldràs trobar algú allà que t'empleni el camió de tornada.”

Ara bé, no tothom hi pot entrar. “Per accedir a la plataforma han d'ajustar-se a un filtre de qualitat i a un control diari de la seva activitat”, explica el directiu. Wtransnet aprova 4 de cada 10 sol·licituds, i en aquestes dues dècades unes 3.000 empreses han hagut de sortir de la plataforma per haver deixat de complir els criteris fixats. “Nosaltres no assumim la gestió de la transacció, només posem en contacte les dues parts, però si després hi ha un problema perquè una de les parts no compleix, se'n ressent tota la plataforma”, explica.

Per això Sallés destaca que el grau de morositat en les operacions que mou la plataforma -25.000 càrregues diàries-, és molt baix (tots els seus associats estan coberts per Coface).

L'empresa disposa d'una plantilla de 155 persones, de les quals 33 són enginyers informàtics que treballen per mantenir al dia la plataforma. “En 20 anys la tecnologia ha canviat moltíssim, necessites una renovació constant per no quedar desfasat”, diu Sallés. Ha plogut molt, explica, des que “havíem d'explicar als nostres associats què era un mòdem”. Van ser els anys complicats, quan captar nous membres per a la plataforma era lent i quan la firma va haver de donar entrada al ja liquidat fons de capital de risc Catalana d'Inicitives per tirar endavant.

Avui la plataforma té una posició consolidada al sud d'Europa i preveu facturar fins a 11 milions d'euros aquest 2015.

A més, acaba d'organitzar la sisena edició del fòrum WConnecta a Madrid, amb l'assistència de més de 700 professionals del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Wtransnet prepara el seu salt al nord d'Europa

Publicat a