benestar laboral
Internet amplia el menú de cursos
Homuork impulsa la formació empresarial en transformació digital, igualtat de gènere o benestar laboral dirigits a la pime
La formació és un dels capítols més imprescindibles perquè qualsevol empresa sigui competitiva. A més, amb l'arribada d'internet en el camp de la formació hi ha hagut un gir considerable. Però ha estat en els darrers anys quan han sorgit amb força els MOOC –que són cursos en línia en obert, amb molts avenços tecnològics, i adreçats a gran quantitat de receptors interessats– que és quan realment s'ha produït el gran salt quantitatiu i qualitatiu. I no només per cursar la formació empresarial més clàssica, sinó també perquè s'ha obert el ventall a un menú de continguts i temes que fins ara no es consideraven adients.
Prova d'això és el naixement de diverses empreses que tenen l'objectiu de fer arribar els cursos –molt qualificats tant pel disseny pedagògic com per la distribució– als professional amb ganes d'ampliar el coneixement a través de la xarxa. Un cas concret és la companyia barcelonina Homuork, nascuda el 2013 per fer arribar els darrers cursos de formació empresarial, bé directament, bé a través de diverses plataformes globals.
Alexandra Maratchi, CEO i experta en màrqueting, Xavier Orri, responsable de continguts i producció i Gerard Artés, expert tecnològic, són els tres socis d'aquesta empresa emergent catalana que ha començat a distribuir formació en línia a Esade, Deloitte, BBVA, Banc Sabadell i la Seat, entre d'altres.
Després de signar els primers contractes per a grans i mitjanes empreses, la seva estratègia és arribar a la pime. Ara acaben de llançar la plataforma HomuorkLAB, a partir de la qual impulsen la formació dirigida a l'empresa de diversos MOOC o temes com ara la transformació digital, el benestar laboral i la igualtat de gènere.
Aquesta empresa tecnològica especialitzada en la formació en xarxa és per a diversos sectors. “Volem ser presents tant en la farmàcia com en la banca passant pel retail, centres comercials i tecnologia amb la idea clara de dur a terme la transformació de coneixement al client”, explica Alexandra Maratchi, directora de la companyia que ja té una desena de professionals.
Maratchi i Orri, que es van conèixer a París i que coneixen bé el sector d'aquella societat, expliquen que fins a arribar a un possible client hi ha una feina “extensa i complexa”. La primera fase seria la consultoria pedagògica, que consisteix a parlar amb el client per analitzar les seves necessitats formatives. La segona fase és la producció de continguts i, finalment, vindria la distribució a través de la xarxa, amb aplicació de molta tecnologia, per arribar al client amb les condicions de preu i altres característiques pactades prèviament amb el client.
Creixement.
“El llançament de HomuorkLAB ens consolida com a referència en la formació MOOC corporativa d'alta qualitat”, explica Maratchi. Per desenvolupar els cursos l'empresa emergent disposa de la col·laboració d'experts de referència. És el cas de la directora de Humannova i consultora en transformació digital, Alicia Pomares, o l'advocada especialitzada en igualtat de gènere en el treball i consultora de Nacions Unides, Katherine Gilchrist. Enguany, i després de diverses col·laboracions, Homuork també s'ha convertit en col·laborador oficial recomanat per Coursera, la plataforma més gran d'educació virtual mundial. Amb aquesta aliança, els col·laboradors acadèmics de Coursera podran tenir un suport especialitzat en el desenvolupament dels seus MOOC.