Societat

El pont aeri es reinventa amb Iberia i Vueling

S'oferiran avions cada 15 minuts en hora punta

Els bitllets es podran comprar per internet

Es permetrà facturar fins a un quart d'hora abans de la sortida del vol

Iberia rellançarà, al juliol vinent, el pont aeri que uneix Madrid i Barcelona gràcies a un acord amb Vueling, per poder oferir fins a 26 freqüències diàries –les 16 d'Iberia i les 10 de Vueling actuals– que, com a novetat, permetrà fer reserves per internet i també viatjar amb bitllet obert podent volar en el primer avió disponible.

L'acord entre totes dues companyies suposa passar d'un avió cada 30 minuts amb el sistema actual a una oferta d'un avió cada 15 o 30 minuts en hores punta i cada hora la resta del dia (des de les 6.30 h fins a les 21.45 h) perquè el pont aeri Madrid-Barcelona sigui “arribar i volar”, podent facturar fins a 15 minuts abans de la sortida.

A l'hora de fer la reserva de bitllets en el pont aeri Madrid-Barcelona, es podrà triar amb quina companyia es vol volar (Vueling o Iberia), però la comercialització i totes les gestions, incloent-hi l'emissió d'embarcament, es faran en la web d'Iberia i a la seva aplicació per a dispositius mòbils, en què s'identificarà quina companyia opera cadascun dels vols.

Ara per ara el preu mínim del bitllet del pont aeri voreja els 39 euros, tarifa que la companyia considera “ja molt competitiva”, i que la hi continuarà “considerant per al nou pont aeri”, en què no variaran les tarifes tant si es vola amb bitllet obert com si es reserva per internet.

La quota de mercat entre Madrid i Barcelona es reparteix un 62% per al TAV i un 38% per a l'avió, una situació que Iberia espera capgirar amb aquesta nova estratègia. La connexió del TAV entre Barcelona i Madrid es va estrenar al febrer del 2008. Fins aleshores, la connexió ràpida entre les dues ciutats era exclusivament de l'avió, però en només un any i mig, a l'agost del 2009, el tren va avançar l'avió en nombre de passatgers transportats.

LA XIFRA

62
per cent
és la quota de mercat en el transport de passatgers de Barcelona a Madrid. Hi domina el TAV, de molt.

El metro a l'aeroport no té tirada

Ahir la línia 9 Sud del metro de Barcelona que connecta la ciutat amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport va complir un any de l'entrada en funcionament amb menys passatgers dels que s'havien previst inicialment. En un dia feiner, la línia registra 50.000 viatgers de mitjana, segons les dades de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un mes estadísticament representatiu com el novembre. La quantitat queda un terç per sota de les previsions inicials de trànsit, que situaven en 75.000 el nombre d'usuaris d'un dia feiner.

Fonts de TMB atribueixen questes diferències als quinze dies de vaga que el suburbà va registrar durant el 2016 i a la caiguda del 0,9% interanual en el nombre d'usuaris del metro durant l'any passat. Un dels elements que resten usuaris a la línia és la falta de continuïtat del tram central des de Zona Universitària i fins a Sagrera. Entre les estacions menys utilitzades, hi ha les dues que donen servei a l'aeroport barceloní.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.