Empreses

La tecnològica Quonext planeja digitalitzar 400 hotels a Mèxic

La firma preveu facturar el 60% del negoci en el mercat internacional

Quonext, una consultora dedicada a la transformació digital de les empreses preveu fer un salt internacional en els propers tres anys. Un dels projectes globals més destacat és la negociació amb la secretaria de Turisme de Mèxic (l'equivalent al que seria el Ministeri de Turisme d'Espanya) per afavorir la digitalització d'entre 200 i 400 hotels locals.

El projecte fa un any que s'està negociant i s'espera tancar-lo definitivament al llarg del mes de març. Així ho ha avançat Juan Antonio Herrero, president i fundador del grup, qui assegura que si el projecte acaba portant-se a terme suposarà un impuls definitiu en el negoci internacional del grup. Ara per ara, les vendes a l'exterior suposen al voltant d'un 10% del total de la facturació. L'objectiu en els propers tres anys és que suposin prop del 60% del total.

La firma té el seu model propi en expansió internacional, que es recolza sobre distribuïdors locals. Actualment en tenen quasi una vintena repartits per tots el continents. “Aquesta figura ens funciona molt bé, perquè no ens obliga a tenir una gran estructura i les despeses associades que representa, i a més confiem en partners que coneixen bé el mercat local”, justifica el president de Quonext. “Hem aconseguit entrar així en mercats molt difícils com l'escandinau, en què una cadena d'hotels ha comprat un dels nostres productes tecnològics propis”, explica Juan Antonio Herrero.

La consultora s'ha especialitzat en el desenvolupament i integració de productes tecnològics en quatre sectors: el turisme, la indústria, detallistes i serveis. El més fort és el d'hotels, que suposa quasi la meitat de la facturació. De fet, en aquesta àrea més de 600 cadenes , entre les quals Barceló, amb més de 100 hotels repartits arreu del món, han comprat solucions de la consultora catalana. “Amb les nostres solucions l'hoste pot fer el check-in des del mòbil i no ha de fer cues perquè li assignin habitació”, posa com a exemple Herrero d'una de les facilitats que dona als usuaris el seu producte. Per a aquesta àrea Quonext té un acord amb la Universitat de les Illes Balears, amb qui han desenvolupat una metodologia d'implantació que ajuda a minimitzar els problemes.

A més dels hotels, també fan servir les solucions de l'empresa del Vallès aeroports com el de la República Dominicana o parcs temàtics i agències, indústries i constructores.

Quonext té la seu central a Sant Cugat del Vallès, i dues oficines més a Palma de Mallorca i Madrid, a més de disposar de tres centres més on treballen informàtics desenvolupadors, repartits entre Girona, Segòvia i Cadis. Els “centres d'alt rendiment tecnològic”, com els ha anomenat el grup, els permeten trobar talent arreu del territori i no obligar-los a desplaçar-se a viure a les grans ciutats. Una mostra del tacte que té l'empresa pels recursos humans. L'any passat el grup va tancar l'exercici amb una facturació de 15 milions d'euros i les previsions són arribar als 25 milions en tres anys. “El 95% de les empreses espanyoles encara han de digitalitzar-se”, assegura Herrero.

Facturació

15 M€

Treballadors

120

Any de fundació

2004

El grup Quonext es va gestar l'any 2004, quan Juan Antonio Herrero la va posar en marxa com una consultora dedicada a la integració de productes i a poc a poc han anat apostant més pel propi. Ara per ara són una de les 12 empreses del món que tenen certificat ‘device call' de Microsoft.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.