Política

Foment no pensa aplicar l’eurovinyeta

De la Serna diu que s’hauria de fer arreu i suposa pagar per tots els recorreguts

El minis­tre de Foment, Íñigo de la Serna, des­carta apli­car l’euro­vi­nyeta per subs­ti­tuir els peat­ges de les auto­pis­tes tal com defensa fa temps el govern català i repe­ti­da­ment el con­se­ller de Ter­ri­tori, Josep Rull, els dar­rers mesos. No és que l’exe­cu­tiu de Rajoy canviï de posició, perquè l’exmi­nis­tra de Foment i actual pre­si­denta del Congrés, Ana Pas­tor, ja ho va des­car­tar quan el govern català ho va pro­po­sar en oca­si­ons ante­ri­ors.

De la Serna rebutja el sis­tema de la vinyeta que hau­rien de pagar a Cata­lu­nya tots els vehi­cles des d’un mínim fins a un màxim segons les vari­ants d’ús de la xarxa viària, un model que per­me­tria eli­mi­nar els peat­ges.

Pel minis­tre, el sis­tema cone­gut a Europa com a euro­vi­nyeta supo­sa­ria “pagar per tots els llocs que un recorre” com una tarifa plana per uti­lit­zar la xarxa viària. Però, a més, el minis­tre recorre al greuge com­pa­ra­tiu entre comu­ni­tats afir­mant que “és difícil expli­car a una per­sona de Bur­gos que, quan tra­vessa una comu­ni­tat autònoma, hagi de pagar una vinyeta i, quan una per­sona en surt, no hagi de pagar res” en la comu­ni­tat veïna. Per això, De la Serna defensa que, en cas que s’arribés a apli­car, hau­ria de ser a tota la xarxa viària de l’Estat espa­nyol: “O s’aplica al con­junt del ter­ri­tori, o no s’aplica.” El minis­tre explica que la Comissió Euro­pea pre­veu un mòdul específic sobre sis­te­mes de paga­ment i euro­vi­nyeta que cobra­ria el tra­jecte recor­re­gut, però “sem­pre amb caràcter volun­tari”.

Rull lamenta la “improvisació” al corredor

El conseller de Territori, Josep Rull, lamentava ahir, per la seva banda, el que considera “improvisació” del govern espanyol als trams del corredor mediterrani entre Vandellòs i Tarragona. El conseller recorda que s’havia anunciat que s’instal·laria l’ample internacional en una sola via amb tercer rail en el primer d’aquests traçats i, després de les queixes de la Generalitat, s’ha ampliat a dues vies amb travesses polivalents: “Demanem solvència i fases ben plantejades, ja que al voltant del corredor mediterrani hi ha molta capacitat d’inversió.” Rull ho afirma arran de l’anunci del secretari d’estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, que el corredor s’acabarà el 2019.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.