Societat

Societat

El #GivingTuesday recull el 0,1% de les vendes del BlackFriday

‘Un dia per donar’ se celebrarà el 28 de novembre

Ja es poden consultar 175 projectes solidaris, i s’arribarà als 360

El #Giving­Tu­es­day , o “un dia per donar”, inten­tarà el 28 de novem­bre tor­nar a moure la soli­da­ri­tat de la població cata­lana. De fet, tal com van recor­dar ahir els pro­mo­tors de la ini­ci­a­tiva nas­cuda als Estats Units per con­tra­res­tar el con­su­misme i que arriba per ter­cer any a Cata­lu­nya, es tracta d’un movi­ment que ja està en marxa. De moment, amb dades de tot l’Estat, hi ha 21 enti­tats que s’hi han apun­tat i un total de 175 pro­jec­tes ins­crits a la pla­ta­forma Giving­tu­es­day.es. La pre­visió és que s’arri­barà als 360 de l’edició pas­sada.

Una de les dades que van plan­te­jar els pro­mo­tors pre­ci­sa­ment per evi­den­ciar la febre con­su­mista és con­tun­dent: es cal­cula que el #Giving­Tu­es­day recapta només el 0,1% de les ven­des que es fan durant la jor­nada del #Black­Fri­day, quan es con­si­dera que comença la cam­pa­nya de Nadal amb un dia d’ofer­tes. Això sig­ni­fica, segons el soci direc­tor de Zohar i impul­sor de la ini­ci­a­tiva, Ricard Valls, que queda molt de camp per córrer. Mal­grat la situ­ació econòmica i política del moment, es va mos­trar opti­mista i con­fien que es pot aug­men­tar un 15% el total de dona­ci­ons de l’any pas­sat.

En l’edició pas­sada, 321 enti­tats van pre­sen­tar 366 pro­jec­tes soci­als. Es cal­cula que més de 5.000 per­so­nes hi van par­ti­ci­par i la suma de dona­ci­ons van supo­sar 558.617 euros. Tot i que és bàsica­ment una ini­ci­a­tiva a través de les xar­xes per per­me­tre acci­ons dinàmiques de dona­ci­ons i alhora donar a conèixer amb detall el màxim de pro­jec­tes, un dels èxits de cada any, que es repe­tirà també aquest, és la cam­pa­nya de donació de sang pro­mo­guda pel Banc de Sang. La idea és que la col·labo­ració no ha de ser només econòmica, sinó que es pot donar sang o bé apun­tar-se a fer un volun­ta­riat en una enti­tat.

La difusió a les xar­xes soci­als, de totes mane­res, és la base del pro­jecte. El soci direc­tor de Valors &Marke­ting i també impul­sor, Juan Mazo, va expli­car que el 2016 va ser tren­ding topic durant vuit hores i mitja segui­des.

La pre­si­denta de la Taula d’Enti­tats del Ter­cer Sec­tor, Fran­cina Alsina, va apro­fi­tar la pre­sen­tació de la ini­ci­a­tiva per recor­dar que “tot­hom s’ha de sen­tir res­pon­sa­ble de con­tri­buir a fer un món millor”, men­tre que el sots­di­rec­tor de la Fun­dació Bancària La Caixa, Marc Simón, va expli­car que el pro­jecte de l’Obra Social per donar opor­tu­ni­tats als infants per tren­car la pobresa here­ditària és un dels pre­sents en el #Giving­Tu­es­day. També Educo i Intermón Oxfam tor­nen a pre­sen­tar pro­jec­tes per reco­llir col·labo­ra­dors.

LA XIFRA

70
països
celebren actualment el #GivingTuesday. Un moviment ara global que va néixer el 2012 als Estats Units.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.