Gran angular

Fins a la cuina!

20 alumnes tindrà la segona edició del curs ‘Design the restaurant experience’, que comença al febrer i per al qual encara hi ha places

Res­tau­rant: “Esta­bli­ment en què se ser­vei­xen men­jars.” La defi­nició del dic­ci­o­nari de l’Ins­ti­tut d’Estu­dis Cata­lans a més de parca queda molt curta als ulls del Bar­ce­lona Cen­tre de Dis­seny (BCD), que pre­fe­reix una inter­pre­tació basada en l’experiència: “Un res­tau­rant és un còctel d’emo­ci­ons amb puja­des i bai­xa­des”, diu Anna Verbón, res­pon­sa­ble del curs per a empre­ne­dors gas­tronòmics, que aquest any fa la segona edició. Orga­nit­zat per BCD i l’agència de comu­ni­cació Pla­te­se­lec­tor, aquesta pro­posta for­ma­tiva va adreçada a per­so­nes que vul­guin mun­tar el seu res­tau­rant i a aque­lles que ja ho han fet però que pen­sen que cal donar-li una nova empenta.

Verbón explica que els mou la volun­tat d’inci­dir en la com­pe­ti­ti­vi­tat d’una acti­vi­tat de gran importància al nos­tre país, però que té una alta mor­ta­li­tat. Cada dia nei­xen i moren pro­jec­tes que repre­sen­ten un gran esforç econòmic però no sem­pre por­ten dar­rere un esforç refle­xiu del mateix ordre. Això mal­grat que sovint són esta­bli­ments molt seduc­tors, que con­vi­den a entrar-hi només per gau­dir de l’entorn, es podria dir que estan molt ben dis­se­nyats, o no?

Anna Verbón diu sobre això dues coses. La pri­mera, que l’esquer de l’estètica faci­lita la pri­mera visita, però que el repte és fide­lit­zar els cli­ents. I la segona, que el dis­seny, que tot­hom vin­cula exclu­si­va­ment amb la forma de les coses, rei­vin­dica un paper més inte­gral. El pro­fes­si­o­nal del dis­seny aporta una visió més cen­trada en l’usu­ari i segu­ra­ment més cohe­rent en tots els àmbits del negoci. La idea és per­me­tre que el dis­se­nya­dor entri fins a la cuina: des del nom, a l’elecció dels plats de la carta, el tipus de pro­ducte, la gestió, la comu­ni­cació, etc. “Volem aju­dar les per­so­nes a tenir èxit i posar el nos­tre gra­net de sorra a l’excel·lència del sec­tor”, subrat­lla Verbón.

Per a la segona edició es bus­quen alum­nes amb una idea sota el braç. Les clas­ses, els tallers i les visi­tes a esta­bli­ments de referència que es fan durant el curs tenen per objec­tiu aju­dar el par­ti­ci­pant a defi­nir bé el seu pro­jecte. La fita última és pro­por­ci­o­nar eines perquè els empre­ne­dors siguin auto­su­fi­ci­ents.

Aquest és l’aspecte que més valora Niko­letta The­o­do­ridi, dis­se­nya­dora i res­pon­sa­ble de Sobres Mes­tres, negoci cen­trat en els pro­duc­tes recu­pe­rats, fres­cos i de pro­xi­mi­tat. The­o­do­ridi va ser alumna del pri­mer any: “En aca­bar em vaig sen­tir capaç de tirar enda­vant el meu pro­jecte.” Reco­neix que la for­mació en l’àmbit de gestió que va rebre va ser clau en la decisió. També subrat­lla el conei­xe­ment de dis­seny indus­trial, que ara vol apli­car en el desen­vo­lu­pa­ment dels plats i coberts que uti­litza i que vol que sigui cohe­rent amb el negoci: “Cerco vai­xe­lla de residu zero, que no sigui d’un sol ús”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.