Societat

Els mestres inexperts, a les escoles complexes

L’Estat espanyol està entre el terç dels països de l’OCDE on els mestres de les escoles més complexes estan menys qualificats o tenen menys experiència que els de les escoles més avantatjades. En aquest sentit, l’Estat se situa a l’altura d’Itàlia i la República Dominicana pel que fa a l’experiència, i també la temporalitat, dels docents a les escoles d’alta complexitat, i a l’altura també similars a Portugal, Austràlia o els Estats Units. L’estudi, fet l’any 2015 i fet públic ahir per PISA, també demostra que els estudiants que als 15 anys volen ser mestres o professors treuen pitjors resultats en matemàtiques i comprensió lectora que els que tenen la intenció de dedicar-se a una altra professió.

L’informe de PISA no busca les causes d’aquesta diferència, però adverteix que és una tendència que només reverteixen països com ara Suïssa, Corea, Eslovènia, Hongria o Estònia. Entre els estudiants que diuen voler ser mestres destaquen sobretot les noies, amb un 6% de mitjana als països de l’OCDE, mentre que només ho volen ser un 3% dels nois.

L’últim informe de PISA destaca també que l’autonomia dels centres en la contractació del professorat acaba propiciant una millor ordenació dels mestres. L’Estat espanyol se situa a l’altura dels països de Llatinoamèrica, Grècia, França i el Sud d’Europa pel que fa a autonomia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.