Invertir en benestar té retorn per a les empreses
Pot semblar que les expressions sentir-se bé i estar saludable tinguin el mateix significat, però no és així, i encara que totes dues tenen molt de positiu, val la pena aturar-se a reflexionar-hi. Sentir-se bé fa referència al benestar, un concepte subjectiu, i és el conjunt d’aquelles situacions personals que la persona necessita per viure bé i satisfer les seves necessitats: materials, de salut, el temps d’oci, les relacions afectives sanes... Per tant, sentir-se bé està relacionat amb sentir-se en un estat d’equilibri. En consonància, estar saludable fa referència al concepte de la salut, que significa tenir un estat complet de benestar físic, mental i social, i no només l’absència de malaltia o molèstia. La salut és un mitjà per arribar al benestar, no només un índex en si o l’objectiu de la vida. Podríem dir, per tant, que el benestar és una conseqüència de tenir salut, ja que si gaudim d’una bona salut de manera constant i estem lliures de malalties que no ens limitin tindrem una sensació de benestar integral.
Per què s’ha de fomentar el benestar en l’organització com a estratègia empresarial?
Està demostrat que les empreses que obtenen més resultats de manera sostinguda són aquelles que creen i treballen en la implantació de programes de benestar, educant, acompanyant i apoderant les persones a adquirir més control sobre les seves decisions i accions que afecten la seva salut i benestar. Per tant, si volem atraure nou talent i retenir l’actual, haurem de començar a incorporar dins la nostra cultura beneficis per afavorir el benestar i la felicitat de les nostres persones dins i fora l’empresa, ajudant a humanitzar més l’entorn laboral. L’objectiu és aconseguir que les persones es converteixin en gestores i promotores del seu benestar, siguin proactives i adquireixin nous hàbits i estils de vida més saludables, augmentant l’autoconeixement, i construint una societat més sana i sostenible.
Beneficis de fomentar el benestar en les organitzacions.
En conclusió: persones més compromeses, saludables i felices creen empreses més saludables, competitives i rendibles.