Empreses

Colvin obrirà nova ronda de finançament a final d’any

La plataforma en línia permet comprar flor fresca de la terra en 48 hores

Amb l’ús d’internet es redueix més del 50% el cost del ram
andrés cester
soci de the colvin co

La plataforma en línia catalana The Colvin Co, una empresa emergent que opera des de l’inici del 2017, no atura el seu creixement i ja treballa per començar la quarta ronda de finançament amb l’objectiu d’expandir el negoci fora de la península Ibèrica. Creada per Andrés Cester, Marc Olmedillo i Sergi Bastardas, que es van conèixer mentre estudiaven a Esade, The Colvin Co trasllada des del camp fins a la destinació del client la flor fresca, els rams de qualitat i disseny, en menys de 48 hores a qualsevol lloc de l’Estat espanyol i Portugal.

“La nostra missió és que la flor sigui per a tothom a partir de la tecnologia i la logística”, diu Andrés Cester, que hi afegeix: “Competim en valor, no en cost.” Segons l’empresa catalana, que té 35 treballadors i se n’hi incorporaran una dotzena més abans d’acabar l’any, la compra de flor fresca a través d’internet “és una revolució”. S’eliminen els intermediaris, de fet només s’utilitza l’empresa logística per fer el trasllat del producte. Precisament, l’eliminació d’intermediaris provoca una rebaixa de preu “important”. El soci de The Colvin Co posa per exemple que en el sistema tradicional si una flor es compra en origen a 1 euro sol arribar als 5 o 6 en el moment en què la rep el client. “Si la compra es fa amb un clic es pot reduir més d’un 50% el preu final”, assegura Andrés Cester, que explica que el més important és que quan reps el pom de flors fresques només fa 48 hores que han estat extretes de la terra, motiu pel qual “la seva vida natural serà com a mínim una o dues setmanes més llarga”.

La firma amb seu a Barcelona està en fase d’ampliació de contractes amb els productors locals i de proximitat, sobretot amb els agricultors de la comarca del Maresme.

Ajuda dels emprenedors.

L’empresa emergent es troba en fase de preparació d’una nova ronda de finançament que es durà a terme a final d’any o a principi del vinent. Els socis expliquen que fins ara la firma ha aixecat tres rondes de finançament. La primera va ser de 300.000 euros; la segona, de 400.000, i la darrera, de 2 milions d’euros. Han tingut el suport de Samaipata Ventures, una start-up nascuda el 2015 liderada per José del Barrio, un emprenedor amb experiència en altres empreses emergents, com ara La Nevera Roja.

Amb els nous recursos econòmics, l’empresa consolidarà el creixement, amb una facturació de més de mig milió d’euros però que creix mes a mes. A inici del 2018 van anar a Itàlia, on també “funciona bé”, diu un dels socis. Sant Jordi, Sant Valentí i el Dia de la Mare són les tres fites que “desborden els encàrrecs de l’empresa”, diu Cester.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.