Arko projecta l’entrada a Alemanya i vol créixer a França
La firma de construcció per a ‘retail’ i restauració treballa per obtenir projectes d’obres de més superfície
L’estudi d’arquitectura Arko Barcelona, empresa especialitzada en construcció i realització de projectes per cadenes de retail i restauració, ha dissenyat una estratègia de creixement que es basa a potenciar el negoci a l’exterior i que té com a objectiu entrar a Alemanya en els pròxims mesos. L’altre punt fort serà la consolidació del mercat francès, que ja suposa el 30% de la facturació de l’empresa catalana. Les properes passes que es faran al país veí seran la posada en marxa d’un delegat i d’un tècnic per reforçar el client en aquest mercat.
El 2014, Arko Barcelona va iniciar la seva expansió internacional amb l’apertura d’una oficina comercial a França. També va començar a iniciar projectes per a Portugal, Suïssa, Bèlgica i Luxemburg.
Arko Barcelona, fundada per l’empresari Arturo de la Maza l’any 2008, va facturar 5,5 milions d’euros en el darrer exercici i viu creixements al voltant del 60% els darrers anys. Amb una plantilla de 12 professionals, la majoria arquitectes, enginyers i arquitectes tècnics, l’empresa ha doblat facturació en pocs exercicis i també el nombre de projectes. Tot i així, el propietari prefereix menys projectes i més superfície construïda. “En poc temps hem passat de 4.000 m² a 10.000 m² de superfície construïda a l’any”, explica Arturo de la Maza, perquè d’aquesta manera, “no es produeix tanta dispersió i utilització d’operaris”.
L’empresa utilitza una fórmula que li ha donat “molt bons resultats” consistent que totes les botigues d’una marca tinguin el mateix equip, fins i tot si es construeixen en un altre país. Així, “l’estil i els acabats en els diversos projectes són més homogenis”, assegura el propietari de l’estudi d’arquitectura catalana.
L’empresa barcelonina té centralitzades les oficines en una nova dependència de l’Eixample, de 200 m², habilitada el novembre passat. Amb la nova seu i l’equip posat al dia, la previsió de creixement per a enguany és la de superar el 10% la facturació del 2017.
Serveis de consultoria.
L’empresa va ser triada per portar a terme la construcció del buc insígnia d’Etnia Barcelona, al mític barri del Born de la Ciutat Comtal, un projecte de l’interiorista Lázaro Rosa-Violán, amb una superfície de 900 m², destinada a botigues, oficina i showroom.
Arko també ha participat com a constructor en la reforma integral dels hotels de la cadena Leonardo i Pool & Grace. Actualment treballa en la construcció de punts de venda per a firmes com Chanel, Hunkemöller, Suárez, Furest, Nice Things, Misako i Intimissimi.
El 80% de la facturació de la firma catalana correspon a obres per al sector comerç i restauració, la resta van al sector habitatge i reformes.