Serveis

Renfe restablirà la circulació ferroviària a Vacarisses aquest dissabte al matí per una via i en quinze dies per les dues

Els combois circularan només per una de les vies per la zona afectada per l’esllavissada

El servei tindrà un tren per hora i el temps de viatge es veurà incrementat almenys en deu minuts

La com­pa­nyia Renfe res­ta­blirà aquest dis­sabte a pri­mera hora la cir­cu­lació fer­roviària per l’R4 a Vaca­ris­ses. De moment els com­bois cir­cu­la­ran només per una de les vies i en quinze dues ho farà per les dues, segons ha anun­ciat aquesta tarda el minis­tre de Foment, José Luis Ábalos, durant la visita d’obres del tren que ha de con­nec­tar l’estació de Sants amb la ter­mi­nal 1 del Prat.

Ábalos ha rei­te­rat el seu con­dol per la víctima mor­tal del sinis­tre i ha agraït la tasca dels cos­sos de segu­re­tat en les pri­me­res hores de l’acci­dent, així com la col·labo­ració de la Gene­ra­li­tat i del con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet.

Segons ha deta­llat Renfe, el ser­vei de Ter­rassa a Man­resa i vice­versa cons­tarà d’un tren per hora i el temps del viatge es veurà incre­men­tat en uns 10 o 15 minuts. De Ter­rassa a Bar­ce­lona i Sant Vicenç de Cal­ders, i vice­versa, es pres­tarà el ser­vei habi­tual.

Segons Renfe, els trens de l’R12, que cobrei­xen el tra­jecte Bar­ce­lona-Lleida per Man­resa, cobri­ran el tra­jecte amb nor­ma­li­tat, men­tre que els que es des­pla­cin fins a la capi­tal cata­lana con­ti­nu­a­ran el tra­jecte per l’R4.

Aquest diven­dres, tècnics d’Adif i Renfe con­ti­nuen tre­ba­llant per res­ta­blir par­ci­al­ment el ser­vei. Els pri­mers tre­balls han con­sis­tit en la neteja d’uns 450 metres cúbics de les res­tes de l’eslla­vis­sada i en el des­ba­lles­ta­ment i reti­rada del tren afec­tat. Segons la com­pa­nyia fer­roviària, per poder repren­dre el ser­vei, cal fer pri­mer uns tre­balls de sane­ja­ment i esta­bi­lit­zació del mur i el talús, i el talat de 15 arbres; subs­ti­tuir 80 tra­ves­ses i sub­jec­ci­ons en una lon­gi­tud de 200 metres i 54 metres de car­ril, a més d’ani­ve­llar i ali­near la via en un tram de 200 metres.

També, s’ha hagut de repo­sar la catenària del tram afec­tat, con­cre­ta­ment 800 metres de fil sos­te­ni­dor, 400 metres de fil de con­tacte i 100 de cable guarda, entre d’altre. A banda, s’han hagut de subs­ti­tuir 800 metres de cable de comu­ni­ca­ci­ons, entre d’altres.

Sobre l’acci­dent, el minis­tre ha rei­te­rat que res va fer pen­sar el dia ante­rior, quan es va revi­sar la zona, que el mur podia cedir i ha asse­nya­lat que caldrà “extre­mar les mesu­res” i la pre­venció “costi el que costi”. D’altra banda, també ha recor­dat que com­pa­rei­xerà al Congrés de Dipu­tats a petició del PP i ERC per donar detalls sobre el sinis­tre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.