Empreses

Tiendeo amplia els serveis per atreure clients a la botiga física

L’empresa incorpora bàners supersegmentats a les seves solucions ‘drive-to-store’ per guanyar efectivitat

“Les tecnologies s’amplien i nosaltres també ampliem els nostres productes. Incorporem programàtica. És a dir, no només impactem en els nostres usuaris a través dels catàlegs, sinó que a partir d’ara també ho farem a través de bàners molt segmentats”, explica Eva Martín, cofundadora de Tiendeo, l’empresa líder de catàlegs en línia i serveis per impulsar el tràfic a les botigues físiques, juntament amb la seva germana bessona, Maria, i Jonathan Lemberger, company d’universitat.

Tiendeo va celebrar el febrer passat el seu vuitè aniversari amb una trajectòria envejable: 45 milions d’usuaris al mes el 2018 –7 milions dels quals a l’Estat–, 65 milions de visites mensuals –un 30% més que el 2017–, presència en 41 països de tots els continents, 9,5 milions de facturació –un 40% més que l’any anterior– i la perspectiva de duplicar enguany aquest resultat gràcies a la incorporació dels bàners personalitzats.

El poder de les dades.

“El que fem és agafar les dades que coneixem del nostre sector i impactem en programàtica en els nostres usuaris, amb ofertes personalitzades i geolocalitzades”, explica Martín. El big data ha estat el detonant del llançament d’aquest nou segment publicitari que Tiendeo incorpora a les seves solucions drive-to-store, perquè l’objectiu segueix sent que l’usuari, després de mirar els catàlegs i d’estudiar les ofertes, acabi trepitjant la botiga física.

Els fundadors de l’empresa, enginyers tots tres, es van endinsar en el món de la publicitat i el retail sense conèixer res del sector, però amb moltes ganes d’emprendre. “Volíem fer alguna cosa diferent i vam començar a mirar què hi havia en altres països en negocis relacionats amb el mòbil. Vam veure que a Alemanya i a Austràlia estaven tenint molt d’èxit dues webs relacionades amb productes locals i el mòbil, i vam decidir fer una combinació de les dues. Així vam néixer.”

L’empresa va començar com un web i aviat va llançar l’aplicació per a mòbils. Incorpora catàlegs amb productes en oferta dels seus clients –grans cadenes, majoritàriament–, i l’usuari rep les ofertes que més li interessen segons on es troba. “Utilitzem tota la informació que tenim dels usuaris, les botigues on va, les que visita en línia, les coses que més li interessen i també la seva geolocalització, i li mostrem el millor en cada moment”, comenta Martín.

Creixement.

Cabiedes & Partners és l’inversor amb més pes a la companyia i el que els va fer confiança des d’un primer moment. “No ens va costar gaire convèncer els inversors, perquè teníem un model que ja funcionava en altre països i que ja tenia molt bones mètriques.” Van començar a Barcelona Activa. Ara tenen dues oficines a Barcelona: la principal, a l’edifici on després es va instal·lar Barcelona Tech City, i una segona a pocs metres d’allà. Es van internacionalitzar un any després de néixer, abordant els mercats del Regne Unit, Itàlia, Mèxic i el Brasil. I ja no es van aturar.

Eroski i La Balear van ser els primers clients. Els usuaris –la majoria entre 30 i 45 anys i sobretot famílies d’entre tres i quatre membres–estan interessats majoritàriament en les ofertes dels supermercats, el bricolatge i l’electrònica. Un 60% són dones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.