Gran angular

La IA per maximitzar el negoci

Una enquesta de Cisco revela com s’imposa la IA a curt termini

Els res­pon­sa­bles de Tec­no­lo­gies de la Infor­mació (TI) de les empre­ses coin­ci­dei­xen a pen­sar que, per tal de maxi­mit­zar el valor del negoci, és pri­o­ri­tari inver­tir en tec­no­lo­gies d’Intel·ligència Arti­fi­cial (IA), atès que només l’aug­ment de l’ús d’analítica pot aju­dar a habi­li­tar la xarxa ideal.

Segons l’informe Glo­bal Networking Trends, una enquesta de l’empresa Cisco a més de 2.000 líders d’intel·ligència arti­fi­cial i experts en xar­xes, un 40% dels enques­tats cre­uen que ha de pre­val­dre el negoci sobre altres eixos, tal­ment com sim­pli­fi­car les ope­ra­ci­ons, opti­mit­zar la pro­duc­ti­vi­tat dels emple­ats o reduir els inci­dents de segu­re­tat. I un 50% cre­uen que la via és inver­tir en tec­no­lo­gies d’IA.

L’enquesta cons­tata que els líders i experts en TI estan pre­pa­rats per adop­tar la Intel·ligència Arti­fi­cial i l’auto­ma­tit­zació. Només el 18% dels res­pon­sa­ble de TI veu la falta de madu­resa de la IA com un obs­ta­cle per moder­nit­zar la xarxa, men­tre que el 72% dels con­sul­tats pre­te­nen obte­nir conei­xe­ments pre­dic­tius habi­li­tats per IA durant els pròxims dos anys.

L’estudi també revela que la tendència de futur seran les xar­xes basa­des en la intenció, que incor­po­ren l’apre­nen­tatge automàtic: fins a un 35% dels enques­tats con­si­de­ren que les seves xar­xes esta­ran basa­des en la intenció en el ter­mini de dos anys.

Tan­ma­teix, des dels depar­ta­ments de TI es reco­neix que hi ha pro­ble­mes perquè les seves ope­ra­ci­ons pas­sin de reac­ti­ves a pro­ac­ti­ves: més del 75% dels líders i exper­tes de TI cre­uen que les seves orga­nit­za­ci­ons no són pre­dic­ti­ves ni estan ali­ne­a­des amb el negoci.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.