Editorial

editorial

El comerç, un sector en plena transformació

El venedor haurà de millorar les seves habilitats socials i tecnològiques, fer d’actor i ser psicòleg. A canvi augmentarà la remuneració

L’activitat econòmica va evolucionant fins al punt que, amb les noves tecnologies i sobretot amb la consolidació d’internet, molts sectors canvien de dalt a baix. I el del comerç, ara que arriba Nadal i les festes de Reis, també canvia, es transforma, per adaptar-se a les necessitats del consumidor exigent si no vol tancar la persiana.

Com que el consumidor és sobirà, només aquells establiments que s’adaptin se’n sortiran. Hi ha tres elements que caracteritzen el moment que viu el comerç: el preu, la qualitat i el servei. Aquests aspectes sempre han estat presents però amb la irrupció, cada cop més forta, de la compra en línia el factor preu adquireix un pes més notable. Alguns diran que comprar a través d’internet pot ser més econòmic perquè paguen menys impostos o perquè es poden estalviar dependents i espais físics, però sigui com sigui el preu determina sovint prendre una decisió que pot fer passar de llarg de la botiga tradicional. Això fa que el sector es posi al dia i miri de contrarestar els adversaris que només venen en xarxa. De totes maneres, el preu no és el més determinant. Hi ha estudis que asseguren que més d’un 80% de consumidors estaria d’acord a pagar un 5% més si darrere del producte comprat hi ha una empresa responsable.

El botiguer utilitza cada cop més la digitalització per conèixer millor el consumidor i trobar nous mercats. Així, segur que fidelitzarà més clients, que són, en essència, la base per poder incrementar facturació. Per tant, tot i el context de transformació, el sector està convençut que la botiga física està assegurada.

El que sí que canviarà és el paper del venedor perquè haurà de tenir més habilitats socials i tecnològiques i també haurà de ser més actor, psicòleg i ambaixador de la marca. A canvi, s’espera que la seva remuneració esdevingui superior.

Es va cap a un comerç diferent, amb una botiga física canviada. Serà un espai de relació entre el venedor i el consumidor i la seva família, serà un contenidor de productes, serveis i sobretot experiències. Només si el comerç sap el que vol fer i ho fa bé podrà competir amb internet i les grans campanyes foranes, com ara el Black Friday i el Cyber Monday.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.