Eurekakids obrirà 300 botigues en 4 anys i dos nous magatzems
La firma de jocs preveu arribar als 500 punts de venda arreu del món fins al 2024 El creixement suposarà passar de 42 a 90 milions d’euros de facturació i crear 80 llocs més de treball
Eurekakids, una de les firmes de joguines educatives d’Europa més grans, acaba d’aprovar un pla d’expansió que fixa l’obertura de 300 noves botigues arreu del món, passant així de les 200 actuals a les 500. La conseqüència és que incrementarà la facturació dels 42 milions d’euros actuals fins als 90 milions l’any 2024. A més, la plantilla també s’augmentarà fins als 250 llocs de treball, 80 més que en l’actualitat, explica Erik Mayol, fundador i director general d’Eurekakids.
Aquest pla d’expansió arriba un any després de l’entrada dels dos socis a l’empresa. Els tres eixos de creixement passen per l’Amèrica Llatina, la Xina i Europa. Pel que fa al continent sud-americà la previsió és arribar fins als 100 punts de venda en els pròxims quatre anys. El creixement implicarà la construcció d’un macromagatzem a Xile per poder abastir la distribució fins a les botigues de tota la regió. Actualment Colòmbia i Mèxic ja tenen una desena d’establiments.
Pel que fa al Vell Continent, l’objectiu és arribar fins a les 200 botigues. Bàsicament aquest augment se centrarà a Itàlia, Espanya, Portugal i els països de l’est d’Europa. Itàlia disposa de 28 botigues. En aquest continent les joguines arriben des del magatzem que la firma catalana té a Riudellots de la Selva. La tercera pota del pla implica la Xina, que és on més botigues es vol posar en marxa. Concretament, la idea de la direcció de la firma de les comarques gironines és també poder arribar als 200 establiments fins al 2024. La responsabilitat d’expansió per al gegant asiàtic recauria en els nous socis, perquè ells ja són fabricants en aquell país. També està previst que es construeixi un gran magatzem per abastir tota la regió. Eurekakids fa arribar productes fins a una trentena de països d’arreu del món.
La firma gironina és una empresa especialitzada en la comercialització i distribució de joguines didàctiques i pedagògiques i també de decoració infantil. Les 7.000 referències que compta “ajuden a despertar la ment infantil, estimular els sentits, jugar en família, a l’aire lliure, i sobretot, aprendre”, afirma Erik Mayol.
Disseny i estratègia.
Els nous socis Peter Handstein, de Hape Holding i Sabine Handstein, de Beleduc Lernspielwaren, que van entrar fa un any controlen el 60% d’Eurekakids. Això s’explica perquè, bona part de la producció de l’activitat de la firma, ja la feien ells al continent asiàtic, concretament un 80%. La resta es fabrica en diversos indrets d’Europa.
El 28% de les botigues de la firma de joguines són pròpies, el 53% són franquícies que estan gestionades per una tercera persona, el 12% són botigues multimarca que ofereixen al seu punt de venda una selecció d’articles i, finalment, el 7% es comercialitza a través d’internet.
EUREKAKIDS
L’estacionalitat de la venda
Els tres darrers mesos de l’any coincidint amb el Nadal i Reis és quan s’incrementen més les vendes d’Eurekakids, concretament suposen el 38% del total. De gener a març, amb un 23%, també és un bon període perquè s’aprofiten les rebaixes de carnestoltes. L’estiu representa el 20% i entre abril i juny, amb la Pasqua entremig, es factura el 19%. Una estacionalitat molt equilibrada.